Mina bebisar
Måste ju lägga ut lite bilder på mina små tillskott =)
Den 29 september föddes det 5 små rosa sötisar, 3 honor och 2 hanar.
Har namn åt tjejerna redan: Gnistra, Glimma och Glänsa….blir värre med pojkarna då jag vill ha nått liknade som passar med flickornas namn på dem som börjar på G.
Från början så skulle jag bara spara en hona, men nu har jag nog bestämt mig för att de honor som blir kvar när min enda köpare(?) väljer den han ska ha. Och en av killarna är så jättesöt redan så han åker ingenstans heller =) Så ev behöver en hane ha ett nytt hem.
Bilden är när de små är 3 dagar
Amor vincit omnia
Åh, vilka sötnosar
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Vad heter fadern o vad är han för variant?
jättefina bilder

och mamma då ? ( nytt blod till mig kanske
)
Glitter och Glamm kanske skulle funka på pojkarna…?
Amor vincit omnia
Glittnir är något med :)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
#17 Ja, det var ett förslag också =) Tack
Amor vincit omnia
oki, då kan vi skriva lite roliga bokstäver…
e: Vattnadals Englatassen, Sm-Bl, aac(h)c(h)dd
u: Morakullan´s Gräddelin, Bu, aac(ch)c(h)Dd
Det ger en kull med
aac(ch)c(h)Dd - Burmese
aac(ch)c(h)dd - Blue Burmese
aac(h)c(h)Dd - Siamese
aac(h)c(h)dd - Siamese Blue Point
Nu kan vi dock glo på några foton att det finns några väldigt ljusa varianter. Dessa kan vara p-gensnerblekningar. Dvs far o mor kan även vara Pp.
#19 Då tänkte jag ganska rätt iaf då, hade bara räknat med siames och burmes i kullen då ungarna garanterat fått åtminstone en siamesgen. Så två burmeser en blå burmes och två siameser (bleka blå…eller finns det möjlighet att det kan bli någon annan färg) är vad jag kan skriva i regpappren.
Ny bild från idag
Amor vincit omnia

#24 hmmmm du vet kanske vill bli 08 mus

Herregud vilka sötnosar! Gillar bilderna på föräldrarna också. Fina möss enligt min smak!
Älskar mina stora små vänner..

Åhh de är sååå söta Veronica.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#27 Ska tänka på saken om hon blir kvar, botvidn ska ju troligen ha en av honorna och de andra två blir kvar här, men det blir jobbigt att skiljas från dem…..tror jag fäster mig mera vid dem då de bara är 5 stycken och Gräddets enda ungar (hon hinner ju bli över året innan hon är redo igen…lite för gammal för en kull till då)…älskar min Grädd =)
#28 Tack så mycket, gillar föräldrarna mycket…trevliga och fina =)
#29 Visst är dom, du får väl ta dig hit någon dag så du får nosa på dem =)
Amor vincit omnia
#30 åh, vad rart att du älskar henne! *stolt* 
Får inte ihop din färgbestämning… eller är det mina ögon eller ljuger din kamera?
#21 & #22 är ej siamese seal point. De kan vara blue point och då har du använt väldigt mycket blixt!? Men snarare är de dove eller silver point siamese el burmese. Antar att en dove burmese inte ser mycket mer ut än vit, precis som en rödögd silver point siamese inte heller ser mer än vit ut…
de du gissar är burmese ser ut som vanliga siamese seal point - de har då mörkt rubinröda ögon - på bilderna ser de mörkögda ut, men det kanske är foto som ljuger?

#30: mohahaha ja för jag har sååå lätt att ta mig dit. Men vi får se, kanske går det att övertala sambon :-)
Audiatur et altera pars
#31 Ja du, kan ju vara jag som är helt ute och cyklar =) #21 och 22 är istort sett vita, inte en tillstymelse till färg…ser ut som röv, bara lockarna som gör att de inte ser ut exakt som de röv-ungar som jag hade förr. Har dock aldrig sett siamesmusungar så jag vet inte hur de ser ut och när de får sina pointer…. vad ska jag då regga dem som när jag inte vet vad de blir? Joker? De som jag kallar burmeser har samma färg på ögonen som den blå pojken så jag antog då att de är burmeser då siameser (alltid?) har röd/rubin ögonfärg. Men jag kanske har fel på honom också….han kanske inte är blå…? Hur ser en burmes ut som liten då? Är den mörkare brun? För de små damerna är mer åt nougat än åt choklad som sin mamma
Får väl vänta ett tag till innan jag fyller i några papper och se hur de utvecklas, och knäppa mera kort förstås =) Är ju inte alltid så lätt att se innan de fått växa till sig lite. Tack för din hjälp iallafall Grodan! Uppskattar det mycket 
Suck, jag som kände mig liiite duktig som trodde jag hade det här med färgen på bebsen…..men nej då…..bara att läsa mera….och se flera bilder….
Amor vincit omnia
#32 Men då…..det är ju bara ett par mil ju….en joggingtur fram och tillbaka *fniss*
Amor vincit omnia

#34: Lipar lite åt dig.
Audiatur et altera pars

#33 röv-unger hihihi
Vad fint när du lyckats ta foton på ungarna sittandes i samma ordning hela tiden! Från små till stora. Läckert!
Dom är jättesöta, och jättefina föräldrar. 
Pew heter det… inte röv… *fniss*
Precis, vi kan säga vad det är för färger när de vuxit till sig, ville bara hjälpa till med den genetiska biten lite… vad som är möjligt att förvänta sig i en sådan kombination
#35 Lipar tillbaka =)
#37 Ja, jag har försökt få till det så….bli ju liiite svårare nu när de rör sig…fick hälla på ett tag igår innan de tröttnade och satt kvar =)
#36+38 Japp, röv ungar….har ni inte läst på iller att det heter röv, inte albino eller rödögdvit (pinkeyedwhite på mus) *fniss*
#38 Ja, det är ju inte det lättaste att se vad det har för färg som sagt, men söta och goa är de iallafall även om de skulle vara hårlösa…eller vänta nu…kanske inte hårlösa då, men färgen spelar mindre roll 
Amor vincit omnia
underbara bilder verkligen, blir lite nyfiken på vad för kamera du använder? om system, extern blixt? Objektiv? 
#48 Har en canon 400E med kit objektivet på. Har fler objektiv men det är ingen zoom på dem, därför använder jag det som följde med, bli iaf skapligt bra bilder =) Kör bara med blixten på kameran, har inte gjort mig råd att köpa någon extern ännu….tänder lampor istället så det blir bättre ljus…och har ett ENORMT tålamod och knäppa många bilder =)
Min lilla fotomodell Glittra igen:
Amor vincit omnia
Det var som sjutton, har lika dan kamera och brukar också köra med kitobjektiv jag med när jag fotar smådjuren, men detdär med skärpa är inget min kamera förstår sig på
Anyhow, grymma bilder och otroligt söta möss! :*
Prova att köra på P-läget och ha fast fokuspunkt i mitten (funkar tom att fota akvariefiskar då =), kör jag på istort sett jämt =)
Jag och musarna tackar för berömmet!
Amor vincit omnia

Åhh de är underbara Veronica. Fast det visste du ju redan :-)
Audiatur et altera pars
Åh, vilka kanonfina bilder!! Och muslingarna är hur söta som helst
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#51 Det ska testas, tack!
#54 Lycka till!
Amor vincit omnia

skit söta ungar och fina kort….ganska bra med tanke på att dom är - 1 vecka ( kolla #0 född 29 okt ) 
#56 Men då……naturligtvis så var du tvungen att påpeka det då *lipar* dumma Kent! Kan någon snäll moderator/medarbetetare fixa det? Ska ju naturligtvis vara 29 september!
Men visst är de söta, och väldigt snälla och lugna med. Glänsa och Glittra fort upp på armen så fort de fick chansen =) Gnister är den som är lite rädd av sig, när de andra sprang runt låg han mot min hand och sov =) Ingen av dem är hoppig heller, är helt chockad att de redan är så lugna!
Amor vincit omnia

glimma VILL flytta hit….jag kan byta mot en blue agouti even hona eller en lilac even båda satin långhår.
fixat :)
#58 Hmm…ja, det låter ju intressant, är de trevliga…som Glimma
=) Finns det bilder att sukta på i någon tråd? Du får väl slåss med Botvidn om han också fastnar för henne =)
#59 Tack!
Amor vincit omnia
Helt fantastiska bilder så ljuvliga möss!
#66 Tack så mycket =)
Amor vincit omnia
ÅÅÅÅ SÅ FINA UNGAR!!! 

jag är kär i Glöd
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
#69 Det är du inte ensam om =)
Amor vincit omnia
Glöd är Burmese. Förmodligen Blue. Kan ev vara Lilac Burmese.
Misstänker dock att du har lite för mkt färg på dina foton… *Flört* jag brukar se på mina blue burmese att de är det redan när de är 1 vecka gamla… *Tungan ute*
#71 Kan nog stämma att jag har för mycket färg….
De bilder som blir bäst måste jag ofta redigera och då blir inte färgerna helt 100. Är inte så lätt att fota på dagarna när det är dagsljus, har någon som gärna vill vara med och hjälpa (stjälpa) till =) Så jag får fota på kvällen och tända lampor…blir inte lika bra då…. Ska dock knäppa nått kort där man ser hans färg ordentligt, får hålla honom i handen…där är han säker från små fingrar
Har faktiskt funderat på om Glöd inte är Lilac jag med. Har ju en blå hane som jag kan jämföra med men då denne är korthårig och Glöd är astrex så är det lite svårt att se….
Amor vincit omnia