Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 2076 ggr
Veronica
0

Mina bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ju lägga ut lite bilder på mina små tillskott =)

Den 29 september föddes det 5 små rosa sötisar, 3 honor och 2 hanar.

Har namn åt tjejerna redan: Gnistra, Glimma och Glänsa….blir värre med pojkarna då jag vill ha nått liknade som passar med flickornas namn på dem som börjar på G.

Från början så skulle jag bara spara en hona, men nu har jag nog bestämt mig för att de honor som blir kvar när min enda köpare(?) väljer den han ska ha. Och en av killarna är så jättesöt redan så han åker ingenstans heller =) Så ev behöver en hane ha ett nytt hem.

Bilden är när de små är 3 dagar

Amor vincit omnia

Veronica
0

En vecka gamla

Amor vincit omnia

Veronica
0

Hanarna

Amor vincit omnia

Veronica
0

Honorna

Amor vincit omnia

Veronica
0

En vecka och 2 dagar

Nu börjar det krulla sig =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

En vecka och 4 dagar

Krullbullar!!!

Amor vincit omnia

Veronica
0

Hane-Hona-Hona

Amor vincit omnia

Veronica
0

Söt liten tjej

Amor vincit omnia

Veronica
0

Min lille favvograbb =) Blir nog texel eftersom han redan har lugg =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

De två bruna honorna (burmes eller colorpoint?) en krullig och en slät

Amor vincit omnia

ajanki
0
Grodan
0

Vad heter fadern o vad är han för variant?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Tearix]
0

jättefina bilder

Veronica
0

Pappan heter VD`s Englatassens (regnr:09-vat160), vet inte om han är korsad eller engelsk typ (vänar på papper från Elin, men han är större än mina andra möss) blåmaskad siames korthår.

Amor vincit omnia

kent
0

och mamma då ? ( nytt blod till mig kanske Flört)

Veronica
0

#14 Mamma är Morkullans Gräddelin, burmese, texel.

f:Finlandia Ghost, blå, texel

m: Morkullans Zvart, svart, texel

Amor vincit omnia

Veronica
0

Glitter och Glamm kanske skulle funka på pojkarna…?

Amor vincit omnia

MusCarro
0

Glittnir är något med :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Veronica
0

#17 Ja, det var ett förslag också =) Tack

Amor vincit omnia

Grodan
0

oki, då kan vi skriva lite roliga bokstäver…

e: Vattnadals Englatassen, Sm-Bl, aac(h)c(h)dd

u: Morakullan´s Gräddelin, Bu, aac(ch)c(h)Dd

Det ger en kull med

• aac(ch)c(h)Dd - Burmese

• aac(ch)c(h)dd - Blue Burmese

• aac(h)c(h)Dd - Siamese

• aac(h)c(h)dd - Siamese Blue Point

Nu kan vi dock glo på några foton att det finns några väldigt ljusa varianter. Dessa kan vara p-gensnerblekningar. Dvs far o mor kan även vara Pp.

Veronica
0

#19 Då tänkte jag ganska rätt iaf då, hade bara räknat med siames och burmes i kullen då ungarna garanterat fått åtminstone en siamesgen. Så två burmeser en blå burmes och två siameser (bleka blå…eller finns det möjlighet att det kan bli någon annan färg) är vad jag kan skriva i regpappren.

Ny bild från idag

Amor vincit omnia

Veronica
0

Siames hanen

Amor vincit omnia

Veronica
0

Siames honan Glänsa

Amor vincit omnia

Veronica
0

Burmes honan Glittra

Amor vincit omnia

Veronica
0

Burmes honan Glimma

Amor vincit omnia

Veronica
0

Och den siste lille grabben, blue burmes

Amor vincit omnia

Veronica
0

Dom var inte lätta att fota idag….sprang runt hela tiden =) Fick ha ett enormt tålamod för att få dem att vara stilla så pass länge att jag lyckas ta ett kort =) Dom är så söta nu när de öppnat ögonen!

Amor vincit omnia

kent
0

#24 hmmmm du vet kanske vill bli 08 mus

Terato
0

Herregud vilka sötnosar! Gillar bilderna på föräldrarna också. Fina möss enligt min smak!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Faxlin
0

Åhh de är sååå söta Veronica.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Veronica
0

#27 Ska tänka på saken om hon blir kvar, botvidn ska ju troligen ha en av honorna och de andra två blir kvar här, men det blir jobbigt att skiljas från dem…..tror jag fäster mig mera vid dem då de bara är 5 stycken och Gräddets enda ungar (hon hinner ju bli över året innan hon är redo igen…lite för gammal för en kull till då)…älskar min Grädd =)

#28 Tack så mycket, gillar föräldrarna mycket…trevliga och fina =)

#29 Visst är dom, du får väl ta dig hit någon dag så du får nosa på dem =)

Amor vincit omnia

Grodan
0

#30 åh, vad rart att du älskar henne! *stolt* Glad

Får inte ihop din färgbestämning… eller är det mina ögon eller ljuger din kamera?

#21 & #22 är ej siamese seal point. De kan vara blue point och då har du använt väldigt mycket blixt!? Men snarare är de dove eller silver point siamese el burmese. Antar att en dove burmese inte ser mycket mer ut än vit, precis som en rödögd silver point siamese inte heller ser mer än vit ut…

de du gissar är burmese ser ut som vanliga siamese seal point - de har då mörkt rubinröda ögon - på bilderna ser de mörkögda ut, men det kanske är foto som ljuger?

Faxlin
0

#30: mohahaha ja för jag har sååå lätt att ta mig dit. Men vi får se, kanske går det att övertala sambon :-)

Audiatur et altera pars

Veronica
0

#31 Ja du, kan ju vara jag som är helt ute och cyklar =) #21 och 22 är istort sett vita, inte en tillstymelse till färg…ser ut som röv, bara lockarna som gör att de inte ser ut exakt som de röv-ungar som jag hade förr. Har dock aldrig sett siamesmusungar så jag vet inte hur de ser ut och när de får sina pointer…. vad ska jag då regga dem som när jag inte vet vad de blir? Joker? De som jag kallar burmeser har samma färg på ögonen som den blå pojken så jag antog då att de är burmeser då siameser (alltid?) har röd/rubin ögonfärg. Men jag kanske har fel på honom också….han kanske inte är blå…? Hur ser en burmes ut som liten då? Är den mörkare brun? För de små damerna är mer åt nougat än åt choklad som sin mamma

Får väl vänta ett tag till innan jag fyller i några papper och se hur de utvecklas, och knäppa mera kort förstås =) Är ju inte alltid så lätt att se innan de fått växa till sig lite. Tack för din hjälp iallafall Grodan! Uppskattar det mycket Kyss

Suck, jag som kände mig liiite duktig som trodde jag hade det här med färgen på bebsen…..men nej då…..bara att läsa mera….och se flera bilder….

Amor vincit omnia

Veronica
0

#32 Men då…..det är ju bara ett par mil ju….en joggingtur fram och tillbaka *fniss*

Amor vincit omnia

Faxlin
0

#34: Lipar lite åt dig.

Audiatur et altera pars

kent
0

#33 röv-unger hihihi

amaira
0

Vad fint när du lyckats ta foton på ungarna sittandes i samma ordning hela tiden! Från små till stora. Läckert!

Dom är jättesöta, och jättefina föräldrar. Kyss

Grodan
0

Pew heter det… inte röv… *fniss*

Precis, vi kan säga vad det är för färger när de vuxit till sig, ville bara hjälpa till med den genetiska biten lite… vad som är möjligt att förvänta sig i en sådan kombination

Veronica
0

#35 Lipar tillbaka =)

#37 Ja, jag har försökt få till det så….bli ju liiite svårare nu när de rör sig…fick hälla på ett tag igår innan de tröttnade och satt kvar =)

#36+38 Japp, röv ungar….har ni inte läst på iller att det heter röv, inte albino eller rödögdvit (pinkeyedwhite på mus) *fniss*

#38 Ja, det är ju inte det lättaste att se vad det har för färg som sagt, men söta och goa är de iallafall även om de skulle vara hårlösa…eller vänta nu…kanske inte hårlösa då, men färgen spelar mindre roll Flört

Amor vincit omnia

Veronica
0

Nya bilder på bebsen =) 3 veckor gamla

Först ut är Glimma, den enda "släthåriga" i kullen

Amor vincit omnia

Veronica
0

Nästa är Glittra, min lilla fotomodell! Väldigt lättfotad.

Amor vincit omnia

Veronica
0

Sista honan Glänsa, ser fortfarande bara ut som en pew

Amor vincit omnia

Veronica
0

Och nu har pojkarna fått namn också!

Först ut är Glöd som jag trodde var blå…..men han blir mindre och mindre blå i färgen….kanske är han lilac?

Amor vincit omnia

Veronica
0

Sist ut är Gnister som även han fortfarande ser ut som en pew, precis som sin syster

Amor vincit omnia

Veronica
0

Inte lätt att få alla att ligga stilla på rad nu….men här är iaf tre på rad =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Bästa kortet på allihopa tillsammans =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Sista bilden för den här gången

Amor vincit omnia

MP160
0

underbara bilder verkligen, blir lite nyfiken på vad för kamera du använder? om system, extern blixt? Objektiv? Skrattande

Veronica
0

#48 Har en canon 400E med kit objektivet på. Har fler objektiv men det är ingen zoom på dem, därför använder jag det som följde med, bli iaf skapligt bra bilder =) Kör bara med blixten på kameran, har inte gjort mig råd att köpa någon extern ännu….tänder lampor istället så det blir bättre ljus…och har ett ENORMT tålamod och knäppa många bilder =)

Min lilla fotomodell Glittra igen:

Amor vincit omnia

MP160
0

Det var som sjutton, har lika dan kamera och brukar också köra med kitobjektiv jag med när jag fotar smådjuren, men detdär med skärpa är inget min kamera förstår sig på Obestämd Anyhow, grymma bilder och otroligt söta möss! :*

Veronica
0

Prova att köra på P-läget och ha fast fokuspunkt i mitten (funkar tom att fota akvariefiskar då =), kör jag på istort sett jämt =)

Jag och musarna tackar för berömmet!

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Åhh de är underbara Veronica. Fast det visste du ju redan :-)

Audiatur et altera pars

ajanki
0

Åh, vilka kanonfina bilder!! Och muslingarna är hur söta som helstGlad

MP160
0

#51 Det ska testas, tack!

Veronica
0

#54 Lycka till!

Amor vincit omnia

kent
0

skit söta ungar och fina kort….ganska bra med tanke på att dom är - 1 vecka ( kolla #0 född 29 okt ) Cool

Veronica
0

#56 Men då……naturligtvis så var du tvungen att påpeka det då *lipar* dumma Kent! Kan någon snäll moderator/medarbetetare fixa det? Ska ju naturligtvis vara 29 september!

Men visst är de söta, och väldigt snälla och lugna med. Glänsa och Glittra fort upp på armen så fort de fick chansen =) Gnister är den som är lite rädd av sig, när de andra sprang runt låg han mot min hand och sov =) Ingen av dem är hoppig heller, är helt chockad att de redan är så lugna!

Amor vincit omnia

kent
0

glimma VILL flytta hit….jag kan byta mot en blue agouti even hona eller en lilac even båda satin långhår.Skrattande

MP160
0

fixat :)

Veronica
0

#58 Hmm…ja, det låter ju intressant, är de trevliga…som Glimma Flört =) Finns det bilder att sukta på i någon tråd? Du får väl slåss med Botvidn om han också fastnar för henne =)

#59 Tack!

Amor vincit omnia

Veronica
0

Lite nya bilder på bebisarna, nu 5 veckor och 5 dagar gamla.

Börjar med Glimma, som jag tror är colorpoint då hon har svarta ögon.

Amor vincit omnia

Veronica
0

Glittra, som har nästan samma färg som Glimma, lite mörkare pointer och lite mörkare i kroppen, men det kan ju bero på att hon är astrex också….fast lockarna börjar försvinna….

Amor vincit omnia

Veronica
0

Sista tjejen då, Glänsa. Hon och hennes bror Gnister blir jag inte klok på…ser fortfarande ut som pew…

Amor vincit omnia

Veronica
0

Gnister, som sagt…ser ut som pew…

Har och brorsan Glöd har fått flytta hemifrån nu, och på köpet blivit ena riktiga gosegrabbar =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Sist ut är Glöd. Och här är jag förvirrad igen…är han en blå colorpoint eller en blå burmes? Hur ser man skillnad på dem?

Amor vincit omnia

sarae
0

Helt fantastiska bilder så ljuvliga möss!

Veronica
0

#66 Tack så mycket =)

Amor vincit omnia

[Frida1761]
0

ÅÅÅÅ SÅ FINA  UNGAR!!! Skrattande

Dressan
0

jag är kär i GlödKyss

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Veronica
0

#69 Det är du inte ensam om =)

Amor vincit omnia

Grodan
0

Glöd är Burmese. Förmodligen Blue. Kan ev vara Lilac Burmese.

Misstänker dock att du har lite för mkt färg på dina foton… *Flört* jag brukar se på mina blue burmese att de är det redan när de är 1 vecka gamla… *Tungan ute*

Veronica
0

#71 Kan nog stämma att jag har för mycket färg….Skäms De bilder som blir bäst måste jag ofta redigera och då blir inte färgerna helt 100.  Är inte så lätt att fota på dagarna när det är dagsljus, har någon som gärna vill vara med och hjälpa (stjälpa) till =) Så jag får fota på kvällen och tända lampor…blir inte lika bra då…. Ska dock knäppa nått kort där man ser hans färg ordentligt, får hålla honom i handen…där är han säker från små fingrar Flört 

Har faktiskt funderat på om Glöd inte är Lilac jag med. Har ju en blå hane som jag kan jämföra med men då denne är korthårig och Glöd är astrex så är det lite svårt att se….

Amor vincit omnia