Mus iFokus

Mus

Etikettlänkar-links
Läst 733 ggr
Crispig
0

Mot Djurförsök!

http://www.stifud.se/startsida.php

Detta är en sida som jobbar för att hitta alternativ till djurförsök. Tycker det är väldigt bra eftersom att det används runt 500 000 djur till djurförsök i sverige varje år! och största delen av dom är möss råttor och fiskar.

Mymlan
0

Skulle du vilja äta medicin som det ej har forskats på ang biverkningar etc.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[mjuue]
0

Jag tycker man kan använda djurförsök på ett bra sätt!! Som e verkligen bra för djuren. Men ej till smink, hårprodukter eller hudprosukter o sånt trams! Varför ska man det?

Crispig
0

1# nej det är klart att jag inte skulle vilja. men vem skulle det? Men om man genom att stödja denna org kan minska djurförsöken är väll det bra eller? Att forska fram bättre lösningar… Har jag fel?

Mymlan
0

#2 De säger smink är ej testat på djur. Ja, slut produkten men innan kan jag ej säga det ej är det. Men nu kan jag ju inget om smink då jag ej anv sådant då det kliar så förbaskat i ansiktet på mig då, allergi testat som icke sådant.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Nu har jag inte läst igenom sidan ordentligt, men efter en snabb titt har jag satt den till favoriter, och ska kolla närmare sen. Det jag såg tycker jag verkar seriöst och VIKTIGT!

"jobbar för att hitta alternativ till djurförsök"

Det finns ju, många gånger. Om ingen ger sig in i "verksamheten" och börjar ifrågasätta och ställa krav, kommer knappast någon förändring att ske. Så är det med det mesta.

Det blir så lätt "rutin" och man blir "hemmablind". Att då uppleva att man får ögonen på sig, motverkar mycket elände.

Jag är inte emot djurförsök. Tyvärr. Jag skulle kunna önska att det inte behövdes, och att både människor och djur slapp lida. Men lidande hör till livet och går inte att komma ifrån. Ibland står valen mellan pest och kolera. Gråter

Däremot är jag FÖR seriös granskning och minimering, samt forskning för att finna bättre alternativ. Och på det viset är det viktigt att människor engagerar sig och bryr sig och "öppnar upp" och "visar" hur det ser ut bakom kulisserna!

dreamiz
0

Jag stödjer Stiftelsen för forskning utan djurförsök med ett litet bidrag varje månad. Självklart är det bra att hitta ersättningar till djurförsök! Det finns alternativ till många av de försök som görs idag o varför ska djur lida i onödan?

Sen hör det också till att det har visat sig att djurförsök inte är tillförlitliga. Trots allt är en människa och tex mus inte samma sak. Det mest kända exemplet är väl neurosedynbarnen. Det gjordes försök på dräktiga marsvin och det visade inga som helst problem med den medicinen. När sen människor började ta det föddes det mängder av "missbildade" barn.

[Angel88]
0

Jag är emot en viss del av djurförsök. Medesinska är ju livsnödvendiga för både oss och djur. Fast smink och parfymer och typ tvättmedel fattar jag inte varför vi testar på djur det är ju vi som ska använda det. Det finns faktist försök på männidkor med. Jag såg ett hämnskt program om en apa och några andra djur , dom var försöksdjur. Dom skulle testa smink på apan så som maskara det tryckte dom in i ögonen på den för att se hur den reagerade. Han fick fanatt det gjorde ju jätte ont. Jag kan god ta lite medesinsk forskning för utan den hade vi aldrig hittat bote medel till vare sig oss eller till våra älskade djur.

Nått som jag har lite kul för är att jag är nätintill bara alärgisk mot smink som är testade på djur. det är min mamma med, Tex om jag fåt maskara i ögonen fråt vi säger issadora svulnar mina ögon upp. och issadora är djur testat. Nu köper ja (när jag väl köper smink) som är ike djurtestat

Crispig
0

jag är emot alla djurförsök som inte är absolut nödvändiga eller nyttiga…

Grodan
0

Plågsamma djurförsök stödjer jag inte, men ren och skär intressant forskning där djur slipper lida tycker jag är vettigt. Jag vill själv bli botad från cancer och ser då tyvärr cancerforskningen som nödvändig och är medveten om att hårlösa möss fått lida för att jag ska kunna bli frisk.

När det gäller smink o annat skit så borde det finnas en gedigen lista på vilka substanser, ämnen och kemikalier djur och människor tål och vidare djurplågeri för att testa dem är inte nödvändig.

Innan man som forskare får göra ett försök med djur ansöker man hos en nämnd och beskriver hur testen skall utföras samt syftet med försöket. I denna nämnd sitter flera från Djurens Rätt (fd Nordiska Samfundet Mot Plågsamma Djurförsök) och har således inblick i forskarnas värld och kan påverka beslut - vilket är kanonbra. Vill du förändra borde du satsa på att gå med i Djurens Rätt och sitta i denna nämnd eller bara bli politiker! Skrattande

jag skulle kunna bli politiker, verkar kul, förutom att man inte får ha uniform… Räcka ut tungan eller så klassas tråkig dress och slips å kavaj som uniform…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️