Söker hane!
Jag vet att jag skrivit nån sån här tråd innan men den blev så lång innan jag fick fram vad jag ville då jag är dålig på sånt här. Men nu har jag försökt få ihop en liten "annons" och försökt ställa lite krav och hoppas jag inte är helt ute och cyklar! ;) Men då får ni rätta mig. Hehehe! Kanske begär lite för mycket i en o samma mus.. :p
Men jag söker en hane som är till salu, för omplacering eller utlåning! Som finns i västra götaland eller annars uppe i Gävle-trakterna, ska dit igen v.44. (Tänkte för övrigt försöka kika in hos Vattnadal då om jag tar mig dit men, vill se vad som finns för övrigt och om det ens finns nåt intressant hos dig Elin! :))
Nu har jag en hel del krav men avvikelser kan vara intressanta ändå men här är riktlinjerna. Temperamentmässigt ska han vara lugn, kontaktsökande och tuff men inte elak. Det är ett stort plus om han gått bra ihop med andra hanar.
Utseendemässigt är jag ute efter svartögda varianter, helst med choklad och/eller blå gener då det är dom färgerna jag vill få fram. Creme är också av intresse! Vill att han har non-agoutianlag och helst inga anlag av pinkeyed. Typen jag är ute efter är engelsktypad (eller ev. korsning), släthår. Kort eller långt spelar ingen roll dock! Satin är också okej. Något jag verkligen vill ha är stora öron, då jag vill få fram möss med stora öron, som jag älskar!
Ålder på hanen bör vara runt 1 år.
Stamtavla är ett måste!
Kontakta mig här i tråden, på PM eller mail Sarah.Ohrn@hotmail.com med info och bild-/er om du har något intressant så kan vi säkert komma överens om något! :D
Och ännu ett plus är lågt satta öron, jag gillar det! :)
Jag kan tipsa om att Lena Tysk har en kull med Black Eyed Cream efter importer från England. Sådana som vann (BIS1+BIS2, samt SMS1-09 + SMS2-09 mm) på sista utställningen.
#2 Jaså. Ska kika på detta!! Dock rär det väl svårt o ta mig till Stockholm men som sagt ska se vad jag kan ordna! ;)
Men det är ungar då alltså? :)
#3 jäss, hon berättade att hon hade en kull på SM
#4 Ok ok. Ska leta efter äldre hanar först o främst men får kika på de :)
#5 oj, glömde**
Ingen fara! =) Kontaktade henne ändå :D Men söker fortfarande en äldre hane ;)
Konstigt att du inte hittar någon! 
#8 Ja. :/ Kanske har för höga krav. Men hittar jag ingen hane som (i stort sett) uppfyller dom kraven får det va! ;) Man måste ju va kräsen!
Och ang. Husmusen, jag kan inte få vanliga virus på min dator så skicka på du. Gärna i pdf! :) Då kan jag öppna dem här. Tog det här nu bara för jag tänkte precis skriva till dig men blev enklare så. :p
*putt* !!!
Frågade du Vibys uppfödning om hon hade några äldre hanar till försäljning? Hon brukar nämligen sälja ut emellanåt.
Ska se först om jag ens an ta mig till Sthlm på utställningen =)
*PUTT*
*PUTT*
Någon nere runt Västra Götaland som har hanar??
Jag har (A)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
#15 Hehe! :D Dock vill jag inet ha tan i min kull :( :P
det här är inte aktuellt längre eller?
#17 Jo, det är det fast till efter jul typ..