Äldsta musen
En av de möss, som mig veterligen, blivit äldst av de möss jag fött upp var en hona som ägdes av en ung tjej. Hon gick ej i avel, utan var enbart en sällskapsmus. Ställdes ut i Pet Class i SVEMUS. Minns ej hur det gick, men det går att kolla i gamla nr av HUSMUSEN - dock har några av mina HM blivit kvar hos en som lånade dem… *snyft* jag hade ALLA nr…
Honan hette Morakullan´s Kamrat (el Kompis - minns tyvärr ej exakt VEM i kullen det var), var en Svart Tan STex, född 1992-05-09
e: CH Morakullan´s Optimus, CH/T STEX
u: Morakullan´s Ävelina, BL/T, TEX
och blev hela 3 år 6 månader gammal!!!
OMG
Coolt 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Häftigt :) fortsätter du på dom linjerna?
#2 Är inte säker. Men antar att om man kunde släktforska på texlar 17 år bak i tiden så skulle vi nog hitta Ch Morakullan´s Optimus bakom de flesta…
Coolt, det är bra jobbat, tummen upp för det 
Den som jag vet (hade en med okänd ålder) vart äldst av mina blev 23 månader och Spindel som jag har nu är just nu 19 månader
och hon är pigg än
min äldsta blev drygt två år och två månader. zoomus.
hans ena bror och burkompis finns kvar.
Gaaah vad avis jag blev nu, tänk om fler (varför inte alla?) möss levde så länge!

Min äldsta mus var en omplaceringsmus med mycoplasma som upptäcktes vid 1 månad efter hemkomst till mig. Det var Afrodites Fackla, Agouti/Tan kh, 2004-11-10--2007-08-14. Hon var en kämpe till musfröken då hon levde så pass länge med sin mycoplasma då hon fick behandling oftare och oftare i slutet.

Min äldsta levande mus just nu är 1 år och 11 månader "And still going strong!"