Varför ens annonsera?
Varför ens annonsera på blocket då man får såna här svar:
Hej jag är väldigt intresserad av det här
erbjudandet, hur många möss har du? Jag skulle
vara intresserad av att köpa ett tiotal möss. Du
kan nå mig på mobilen
Jag svarar inte ens på dessa.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Nähä?
Du kanske ska ändra din annons då? Nu förstår jag inte vad det är i det svaret du inte gillar, personen kanske vill ha 10 möss!!!? men om du tydligt skriver att det är sällskapsmöss så missförstår knappast någon som letar efter ormmat.
Framgick i annonsen ej ormföda.

Äh, skit i sånna svar och svara bara på de seriösa svaren, eftersom att blocket är sveriges största annonsmarknad så får man vara beredd på att få båda oseriösa och seriösa svar!
Skriv mer tydligt t.ex: "Säljs EJ SOM ORMMAT!"
Har själv fått oseriösa som ringt mig "Hej, jag såg att du har marsvin till salu, stämmer det" Ja, svarar jag, han "Jao, hur lagar man sånna, har du recept" … lixom, öh!? Vadå driva med en, dock lät han väldigt allvarlig …..
Jag skriver aldrig ut mitt telenr i annonser dels för slippa såna samtal, sedan är det pga en händelse jag vart med om som gör att jag aldrig skriver ut mitt nr. Men de jag svarar på får nr i svars mailet.
Svarar aldrig på såna mailsvar.

Mymlan: Okej, gillar inte när alla mejlar .. känns som om man blir "lurad", detta pga att jättemånga bestämt att de ska komma och kika på marsvinen men aldrig dyker upp …. känns bättre att få kontakt genom tel direkt tycker jag när det gäller försäljning av levande varelser. Känns mer seriöst. Och ringer oseriösa lägger jag bara på ..
#5 Folk får maila mig först och sen ger jag dem mitt nummer efter två-tre mail. De som inte är så där jätteintresserade tröttnar efter ett mail… De mail som är riktigt vrickade svarar jag inte på.
#6 Gör precis som dig. Jag vill dessutom ej ha ngn som ringer i tid och otid, mitt i natten, ja såna knäppgökar finns.

Ja, alla gör ju som dem vill!
Jag har haft mitt telefonnummer på internet i många år och inte råkat ut för något alls. Att behöva ringa sållar ganska bra tycker jag!
När jag råkade ut för telefonterror hade mitt nr spridits på Heta Linjen…

Jag har också haft otur med galningar som använt mitt nummer så jag håller med Theriss. Bra sätt att sålla ut vilka som verkligen är intresserade.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Nu säger jag inte att det är fel att göra någon av varianterna - sätta ut telnr eller mail först.
Men även om man som säljare vill försöka sålla bort dom som inte är seriösa på det sättet så ska man vara medveten om att det inte alltid blir effekten. Det kan bli tvärt om också. Att den som är intresserad undrar varför säljaren är så "hemlig" att den måste maila ett par gånger först. Då tror dom att det är något konstigt o sen drar dom sig ur.
För idag finns det även massor av falska annonser ute. Men stulna bilder. Vad nu dom människorna får ut av att sätta ut falska annonser vet jag inte - men det förekommer.
Jag kan säga så att om jag hittar en annons på tex blocket - som är en ren annonssida - då vill jag nog helst kunna ringa till dom direkt. Om jag däremot sitter o söker olika saker hittar tex en uppfödares hemsida och vill ha kontakt så kan jag mycket väl maila först för att få en kontakt - sen ringa.
Men oavsett så ska man ju göra det man själv känner är det mest riktiga för en själv.
#11 Jag håller med dig, man kanske går miste om någon på det sättet, men jag får hellre få svar på mailen är ett par otäcka telefonsamtal. Men jag är inte jobbig med att ge ut mitt nummer, jag har ofta gett det i första mailet ändå.. =P

Det år då man köper sig ett anonymt kontantkort o det numret använder man till det *ler* Men svarar när man har tid o lust…
Man kan ej tvinga någon att skaffa kontantkort eller skriva ut sitt telenr. Alla har sina skäl att inte skriva ut sitt telenr. Man ska vara oerhört försiktig med att lämna ut sådant på nätet. Finns många galningar på nätet. Jag tar ingen som oseriös bara för den ej skriver ut telenr, däremot de som istället för ett namn (som mkt väl kan vara fingerat) skriver t ex Marsvin där namn ska stå. Även de som skriver ut sitt telenr kan även de vara oseriösa.
Jag skrev väl att jag haft mitt telefonnummer på internet i 12 år? Och ALDRIG råkat ut för något!!!
Men det kan ev ha att göra med hur jag uttrycker mig i mina annonser och vart. Jag har endast använt blocket i någon månad, och bara annonserat på SVEMUS och SRS hemsida.
" Hej jag är väldigt intresserad av det här erbjudandet, hur många möss har du? Jag skulle vara intresserad av att köpa ett tiotal möss. "
Svar: "Tio möss. Okej. Det blir 1000:-. Stamtavla medföljer givetvis."

#16 Ja det svaret lär avskräcka om dom inte är seriösa *ler*
#15 Jag har inte heller fått några konstiga telefonsamtal, knappt konstiga mail heller (högts två =P). Mitt nummer finns på internet också på SSV:s hemsida, och jag tror inte att man får några konstiga samtal när de ligger på en djurförenings hemsida. Men lämna ut det på Blocket eller såna sidor vill jag inte ändå.
och när jag skriver "råkat ut för något" menar jag värre saker än att någon busringer lite… 
apropå busringning fick jag det roligaste för 1 vecka sedan ca, en kille fråga om jag va på Stureplan igår, nä svara jag, jo, för jag såg dig naken, sa han… haha… jag skrattade gott… hela dagen räddad! 

#19 hehehe