Tumör?
Vet någon vad denna kan vara för tumör? Är den elakartad? Ärftlig?

Jag vet inte vad det kan vara … men kan det inte vara en vårta?
Ja, kanske…jag vet inte alls då jag inte har erfarenhet av sånt hos möss.

Jag har heller inte sett någon vårta - tumör men den satt i nacken o växte liksom innanför huden o vart enormt stor fort… men dom kan ju få vårtor - specielt när dom blir lite äldre vad jag förstått… Säkert någon annan här som har sett vårta o kan se om det ser ut som det eller något annat…

Inte för att jag e så erfaren, men det ser mer ut som en vårta =o)
Kan man inte bränna bort sånt hos en veterinär eller skär de bort dom?
Kramisar!
Vårta eller hudtumör?
Kan bara säga att en av mina möss har en vårta som ser ut ungefär sådär men den är lite mer rosa i färgen.
vårtor brukar se rosa ut, men jag vet av när jag var liten och hade fotvårta så kunde de vara lite svarta i mitten… vårtor är inte ärftliga, men de smittar om de börjar blöda…
Vanliga mänskliga vårtor har jag erfarenhet av. Vissa av dem var svarta i mitten. Men musens vårta ser svart ut helt och hållet. Kanske är detta en vårta och varken smittar eller är ärftlig _ Hoppas_
Det är ganska angeläget för mig att veta om åkomman kan vara ärftlig då musen i fråga ev är dräktig.

ja hade nog frågat en veterinär för säkerhets skull
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
är den helt svart… ah… kanske är det bara nån hudflärp som ska läka o ramla av o inget att bekymra sig för???
jag kan då inte påminna mig att jag sett något liknande!!!
ska fråga Solveig!
#10 Jag hoppas verkligen att det ska vara så. Att det åtminstone inte är ärftligt då det kanske är arvingar på gång…
men saker som är på och utanför kroppen är väl inte lika illa som de som är inuti ändå?
jag har i a f postat frågor 4 till solveig med frågan om vad det är din mus har på foten! 
det kanske bara är en talgkörtelknöl? *fniss*
Haha, det är en muslort! Eller snarare, tre stycken hopklibbade muslortar. Tvätta fötterna på honom.
Nä, förlåt
. Ska bli intressant att höra vad det kan vara, och jag håller tummarna för att det inte är något ärftligt!!!
#14 Vet du, jag trodde också att det var det först. Försökte dra bort det men huden ville följa med så jag insåg att den är fastvuxen.

Det kan inte vara någon slags böld då? Mina (människofotvårtor) var då aldrig svarta i mitten. En otäck liten böld som jag hade en gång däremot…
Fast det ser inte riktigt ut som det heller.
Jag får se om den växer eller krymper. Tar tjejen till veterinär om det behövs.
Tack alla som engagerar sig! Det är därför man ställer frågor på forum - för att få svar!

En av mina hundar hade något liknande på sin bog - fast den var bra mycket större *ler* jag trodde det var tumör eller nått sånt… den var visserligen inte så svart som den där är… men mörk. Veterinären tog hål på den kläämde ut massa gegga - tvättade rent och sen försvann den….
Men den där sitter inte riktigt så till så att man kan tro att det är gegga under heller… då borde foten varit lte mer svullen, större eller så…. tycker jag ialla fall.
kan vara någon sådan knöl som liksom torkat på något sätt… förhoppningsvis läker det och den ramlar av…