Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 593 ggr
Charlie2006
0

Eftersöker minimöss eller pygmemöss

Hade tänkt mig köpa små mus ungar 2-3 stycken, så nu söker jag antagligen minimöss eller pygmemöss.

Någon som säljer? honor eller hanar spelar ingen roll.

Bor utanför Göteborg så antagligen så ska dom finnas i Göteborg, finnas bra tåg/buss förbindelser eller om någon kan ta ner/upp dom till Göteborg :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Camillhe
0

Titta under kategorin köp och sälj så hittar du de på forumetsom föder upp pygmeer. Jag tror du kommer att få åka en bit för att få hem dom, mig veterligen finns det ingen i Göteborgsområdet.

Charlie2006
0

¤1 Okej, vet du någon som föder upp minimöss?

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[SarahOhrn]
0

Jag har bara vanliga tammöss, men både hanar o honor till salu. Finns i Alingsås! Hör av dig om du ändrar dig till en fullvuxen tammus i stället! ;)

Dom är underbara, engelsktypade argente o dove (texel o astrex) tjejer o killar. Med stamtavla!

Har även en argente berkshire, satin korthår, tjej, född i mars som vill flytta! :) Även hon är reggad, har inget bakåt på henne dock.

Dom flesta med pygmemöss ligger väl runt Stockholm o nere i Skåne.

[SarahOhrn]
0

Och minimöss, tror jag inte ja gvet nån i SVerige som har i alla fall :S

Muszimba
0

Pygmémöss har Kent och KerstinL, dessutom några fler. Finns i Stockholmsområdet, men transport brukar lösa sig.

Camillhe
0

Tyckte jag läste i en tråd att Pygmeer inte klarade transport så bra. Men klarar dom det har du även Ceciliaolucifer som föder upp i Sthmområdet.

enbartmalin
0

Jag ska få hem en hane snart, så pygmébebbar blir det hos mig men det dröjer minst 2 månader innan jag har leverans klara möss.

Hälsningar Malin

Charlie2006
0

#3 Jo jag hör av mig om jag blir intresserad av normal stora möss istället :).

#7 Okej, det blir perfekt för mig för tänkte efter jul jag ville ha hem. Vart bor du?

Min hemsida

//Frida

enbartmalin
0

#8 Jag bor nere i skåne och om du kan vänta tills dess kan vi säkert finna transport tills dess.

Förmodligen får jag så du kan välja färg också :)

Hälsningar Malin

Charlie2006
0

#9 Jo det går säkert att årdna :). Vad tror du är bäst 2 eller 3 stycken?.

Skulle vara roligt att ha olika färger på dom :).

Är van vid hamster, gerbil och marsvin men får läsa på lite om pygmer så jag är lite förbereräd :).

Min hemsida

//Frida

enbartmalin
0

#10 2 är ju minimum ;) Flock djur. Alla som har/har haft pygmémöss håller nog med om att det är trevligare ju fler dom är.

Fundera på det och snacka med dom som har och se vad dom tycker, dumt att köpa 2 och inse att du vill ha fler sen så grunda det noga innan :)

Jag är i sthlm över helgen och ska försöka få med mig en hane med mig hem, annars har jag bokat en i klippan, inga av dom bör vara släkt med mina. Dom här i sthlm har danskt i sig och dom i klippan är från tyskland. ;)

Hälsningar Malin