okej, 'toalätt' fråga
Jo angående burmatrial.
Toa lätt, vilket märke är bäst? (finns det flera?)
Vill nämligen höra med er då jag inte riktigt litar på djuraffärer. Samma sak med aspflis, vilket e bäst?
Priskostnader?
übertacksam för svar. Nu vill jag verkligen joina er och bli musägare igen =)
Aspflis är nog det bästa. Toa-Lätt fungerar oxå bra.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag använder toa-lätt, tror det kostade 150?

jo men heter det bara toalätt? Om jag säger det kommer dom inte ge mig typ kattsand då?
Det heter Toalätt. Det finns också ett som heter Remiss, det är samma sak som Toalätt.

aha okej på såvis. Thank you!

Du kan väl säga toa-lätt, katt & smådjursströ? :P

Finns 55 l också o den påsen är genomskinlig med namnet på.
Använder ni det som toalett strö till era möss?

#9: Va? Jag använder det som bottenmaterial.

Japps som bottenmatrial och aspflis…

Har det som bottenmaterierl i mina burar. Det dammar inte och har inte de eventuella kvalster som sågspån har. Jag själv tåler inte alls sågspån då det dammar och är så otympligt att ha hemma i en lite klädkammare. Köper 55-liters Toa-Lätt varje månad till mina möss. Kostar 99:- på Coop Forum.
#12 Varför säger folk sågspån om kutterspån. Sågspån är ju det som kommer då man sågar bräder, det skulle jag defenitivt inte ha till djur (smådjur) vet att bönder med kor strör sågspån där korna står.

#13 Det är ren vana då jag varken tål sågspån eller kutterspån, tänker på kutterspån och säger sågspån då det i vissa butiker står sågspån. Inget ont om kutterspån, tål det bara inte pga dammet med mera.
På Gradins här där jag bor kan man köpa dammfritt kutterspån då det finns hästar som ej tål dammet. Nackdelen med det spånet att jag tycker det har en starkare trädoft, ngt luktar starkt och jag reagerar på det spånet. När vi vart tvungen köpa det spånet (ej anv till mössen) till marsvinen så har Roger fått hålla på med det spånet.

sågspån har manpå ridbanan när det är regningt, kutterspån har man i boxen.
Min ponny hade dammallergi så han stod på sånt speciellt dammfritt spån som jag har till Pin och till Chewie (kaninen), Dyra grejer, men min kompis köper in pallvis till sin häst jag får dem lite billigare då jag går ihop med henne. Ska nog byta till toalätt nu dock när jag inte har hästen mer
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
ToaLätt är alltså pressat papper i pelletsform. *inflikar*

#7 -> tack så mkt nu vet jag hur de ser ut :D
#12 å va bra, då ska jag kika förbi coop sen, tror du det finns på vanligt konsum? (har itne så många coop här)
#18 Toa-Lätt finns på konsum här och även på ICA.

#18 det stora Toa-Lätt på 55 liter finns inte på "vanlig" konsum, har aldrig sett den där. Har bara sett de små på 10 liter och på enstaka ställe 20 liter.

var inne på Ica nyss och där hade dom toalätt för 39 spänn, 10 liter. Är det ett bra pris?

Det är lite dyrt, kolla med din zooaffär vad de tar för samma storlek eller 20 liters.
#21 Ungefär vad det kostar här där jag bor.. Men jag har gått över till Remiss (samma sak) som säljs på granngården och av Tuna foder det är på 55 L. Zoo här tar 220:- för 55L papperspellets. Granngården tar 149:- för samma mängd.

Min Zoo här i Hökarängen far 145:- för 55 liter och Coop Forum i Haninge tar 99:-..
En zooaffär här tar 55 kr för 20 l Toalätt. Granngården tar 149 kr för 55 l Remiss.
Köper ToaLätt på Coop Forum i Bromma. Vet inte nu hur mycket det är, men det är en stooor genomskinlig plastsäck (behöver bil för att transportera) och de kostar 99:- styck.

Amaira, den säcken är på 55 liter. Jag kan ju säga att jag köper den storleken och behöver ingen bil då jag köper 1 åt gången. Åker kommunalt här i Stockholm och har en sån där pensionärskärra/ ihopvikbar dragkärra att ta den på.