Stormen
I morse tyckte jag det var bäst att hålla sig i byn under hundpromenaden och inte gå ut i skogen. Var rädd att få ett träd över mig annars. Men i eftermiddag insåg jag att risken var större i byn. Sonen kom hem och berättade att det låg ett träd över vägen vid vårdcentralen. Mycket riktigt. Kompisen till granen som föll under stormen Gudrun hade också gett upp. Och jag som gick precis där när jag var ute med hunden… Vi bor hundra meter från den här platsen men har inte hört trädet falla….
Här blåser det förresten inte så mycket som det gjorde härom natten. Då var vi utan ström hela natten, men i dag har vi klarat oss - än så länge.
Precis när jag skrev detta kom sonen in igen. Flera träd har fallit ute på stora vägen, det vill säga riksväg 26, så nu åker alla bilar genom byn, förbi vårt hus. "Kan vi inte ut och åka och titta på träden som fallit?" undrade sonen. Nej tack, jag håller mig hemma när träden faller ikring oss….

Hoppas stormen håller sig borta här där jag bor.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Här blåser det storm…en utav mina kompisar bor lite längre ifrån mej. och där har ett stort träd fallit över vägen. Jag hoppas inte nåt träd faller här :O Vi har ett jättehögt träd som är säkert 15 m. Tänk om det skulle falla Ooo *hihi* Det regnar också.. o inte så lite…
Såg just på tv4.. det är klass 2 här där jag bor. Utav 1-3. Klass 1 = Väderutveckling väntas som innebär vissa risker för allmänheten och störningar för en del samhällsfunktioner.
Klass 2 = Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten och mycket stora störningar i viktiga samhällsfunktioner.Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV. Klass 3 = Mycket extremt väder väntas som kan innebära stor fara för allmänheten och mycket stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV.
Taget från smhi

Så länge inte stormen orsakar förödelse så gillar jag den. Mysigt ruskväder med vindar som viner som i spökslott ;o)
Härligt, härligt!
Kramen!

#4 - Ja, så där lite lagom blåsigt är ok. Då kan man sitta och njuta av att få vara inne - eller stå vid havet och se vindens kraft. Men när det tjuter som bara den och tallarna utanför huset nästan ligger ner är det inte lika roligt. Och om strömmen går och folk runt omkring tänder ljus då tycker jag det känns osäkert. Tänk om nån glömmer ett ljus när det blåser så…..
Fast i dag tycker jag det är ok och strömmen har bara gått korta stunder - ett par minuter som högst.

Ja storm är inte så kul… här blåser det ganska rejält men inte så att man är rädd att träden ska komma över en - hoppas att det förblir så.
Hmm, det blåser rejält här nu..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det var just strömavbrott här.. .ett lååångt tag :/ Och jag duschade precis innan! Gud vilken tur att jag inte låg i badet när det blev strömavrbott. Hade min bärbara dator på.. men hade ingen internetanslutning så kunde inte skriva här :P Men det blåser storm och jag tror att det kommer att bli strömavbrott igen…

Jag ska nu iväg till stallet - inte direkt något jag känner för… ge mig ut o köra bil alltså *ler*
Nu var det strömavbrott igen.. jobbigt. För varje gång det blir det så måste jag hålla på me datan ett tag.. o försöka koppla till modemet. Med sladdar o grejer :/ Jag var inte beredd på att det skulle bli strömavbrott den här gången.. jag gick in i en dörr och fick en stor sticka i fingret :(

Vi skulle ut och köra med hudnarna innan det blev mörkt. Tog 4-hjulingen, för snön här finns knappt, fanns ska jhag väl säga. När vi hade kommit 4-5 km blev det visst snöstorm. Hade lite för lite kläder, så det blöev kallt. Snö som smälte i ansiktet, och frös till. Tur att det inte var en massa minus ute oxå, då hade vi nog vänt tidigare…
Fick låna Kristers fuskolle så att det inte kröp ner kyla och snö genom halsöppningen. Fingrarna var rätt kalla, och det var hyfsat kulet. Ångrade att vi startade, men hundarna gillade det.
Oväder är mysigare när man är inne i värmen!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter