Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 425 ggr
mandymoo
0

Godmorgon, tisdag 16 jan

Så har man då vaknat och gått upp tidigt fast man sagt till sig själv att idag var dagen som jag skulle sova läääänge … visst! Men med gräslig hosta som gör ännu ondare nu när jag fått halsont igen så gick det bara inte att ligga still. Ingen hostmedicin, halstablett eller vätska dämpar… bara att sitta upp och se till att försöka att inte hosta - det gör så ont… stackar mig ;)

Vad ska ni hitta på idag eller vad har ni hittat på idag…

Jag hade planer på att åka med till stallet, men vet inte nu när jag inte är så pigg och börjar få ont i halsen igen. Sen är jag lite petig att när jag har ont i halsen och är dålig så håller jag inte på med djuren så mycket och fram för allt inte nära mig…. men det är bara min fix ide *Ler* Men har fått får mig att när jag är förkyld så kan även djuren visa viss symtom som lite hängiga diarre eller så. Mest saker jag sett hos hundarna, när jag tänker efter har jag inte sett något hos våra möss. Om det sen beror på att dom inte tar åt sig eller att jag helt enkelt inte håller på med då… det vet jag inte.

Har ialla fall i natt fixat färdigt några artiklar… delvis hit - dom ska finslipas lite först - men också till HusMusen som hade sista manusdag igår… som vanligt var man då sent ute *ler*.
Jag hoppas att ni också plitat ihop något och bidragit med något till kommande nummer av klubbens tidning *Ler*

mandymoo
0

Själv sitter jag och läser om en ny sajt som kommer att öppna här på iFokus och som jag tror kommer att tas emot med öppna armar - och som säkert behövs, konsumentmakt iFokus. Jag ser ialla fall fram emot den.

Läser också lite på fibro sidan och ser dess framsteg. Den tror jag verkligen är efterlängtad av många. Och den växer fram hela tiden så snart kommer den nog att lanseras för alla.

[mjuue]
0

Gomorron:) Har sovmorgon… åh va skönt:) Idag vet jag inte riktigt va jag ska göra:P har inget bestämt efter skolan…

Men det är några saker jag jämt gör.. är med mössen o kanin.. sitter vid datan.. o så :P

Hoppas du blir frisk Mandymoo! :)

Elyria
0

God morgon! Har varit vaken några timmar och har nyss tagit morgonfika på jobbet. Men det var segt i morse…. Tog av mig täcket, la det över mig igen, tog av mig det, la det över mig igen…. Ville inte stiga upp. Hund och ungar var lika trötta. Fick tjata på alla för att få dem ur sängarna. Inte mössen förståss - de är morgonpigga!

mandymoo
0

#2 Hoppas jag med att jag blir … snabbt…

#3 Tänk om man kunde få ligga kvar i sängen en sån morgon *Ler* Men nej inte då inte … o när man kan o får… då går det inte …

Benjy
0

hejsan.. sitter här och käkar lunch (rostmackor).
Har varit i skolan idag, men jag kom försent efter rasten så jag fick inte komma in och fortsätta lektionen.. wiee….

Så nu sitter jag och försöker plugga om aveoler som vi har prov på senare idag. Lyckat, fattar inte ett jota.

Vattnadal
0

Jag sov 10 timmar, och myste med hundarna i sängen till efter 10 innan jag kom upp. Har käkat frukost, gett hundarna frukost (med extra kött, så alla åt upp, tom gammeltanten som helst hoppar det målet) och sedan varit ut med dem. Mina hundar är kvar inne, de andra är ute i hundgården.

Projekt städa akvarium är snart klart. Började med saltburken, sedan killiburken och aquaterrariet. Nu jobbar jag hårt med karparna.

När det är färdigt opch jag lämnar datorn, blir det vika tvätt, luch och sedan prommis i skogen med Raksha och Vidar. Kanske tar vi med söktrasor och gör nåt skoj oxå. Sedan lägger jag resten av dagen på mössen, innan det är middagsdags. Kanske ska vi köra en kortis på 5-6 km med huskyna oxå, så att Luomi får följa med. Imorrn får det bli en längre sväng på närmare 2 mil, sista turen på barmark innan vi åker till stugan på lördag!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter