Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 370 ggr
Highlandertess
0

Musvakt?

Om ni ska ut på en resa, vad anser ni vara bäst när man har musvakt då? Att mössen får vara kvar i lägenheten och att musvakten får komma dit, eller att man flyttar burarna till musvakten? Eftersom mina gillar sällskap så skulle jag tro att det vore bäst att flytta burarna till musvakten för att de får mer sällskap då än om musvakten kommer till lägenheten 2-3 gånger per dag, men vill gärna höra vad ni anser.

Mvh Therese
P.S. Nu menar jag längre resor där man är borta ca 1 vecka eller mer.

Vattnadal
0

När jag är borta går min syster eller mamma hem till mig och sköter om djuren. Hundarna har vi med oss, men restan av gänget är för mycket för att flytta omkring på.

De får fylla på mat åt mössen 3 gånger på en vecka (lika ofta som de får av mig) och blir utan färskmaten. Vatten fyller de bara på när det börjar ta slut i flaskorna.

Jag har en redig lista på vad som ska gölras med varje djur och hur ofta. Vem som helst ska kunna klara av det, egentligen.

Helst skulle jag nog docj se att en riktig djurperson kunde bo här hela veckan, och bara pyssla med djuren, men det är inte lika lätt ordnat…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Benjy
0

Om det är längre resa så vore dett bäst om mössen/råttorna bor hos vakten tycker jag. Om det är över en helg kan dom vara hemma.. :)

Highlandertess
0

#1 - Ja, du har nog mer möss än vad jag har :-) 3 burar här bara. Så det är lättare att flytta på. Ska förbereda en riktigt beskrivande lista innan jag åker (ska bort en vecka i maj).

Mvh Therese