Gröt
Kan man ge mössen + råttorna mannagrynsgröt och andra grötsorter? fullkornsgröt för barn vet jag och har inhandlat och gett, alla åt ej av det men endel slukade det. Finns ju barngröt smaksatt med frukt, nu vet jag inte vad de mer innehåller.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Havregryngröt och gröt på dinkelflingor med linfrö har jag gett och det gillar de jättemycket, även fullkornsvälling utan socker har de fått för jag har ju en liten som äter det här hemma…Ger ofta det till barnen och deras mammor, som tillskott.

Ja det kan man - bara att ge dom om dom gillar det. Jag gillar det inte själv då mina lär inte får det *ler*
Jag tror inte heller att det finns några restriktioner mot att ge mössen gröt. Det vi tål i grötväg tål mössen också. Sen om de gillar det är en annan sak.

Jag har tidigare gett mina gamla möss mannagrynsgröt. Her inte gett de jag har nu det, men ska göra en "dos" åt dem. Det jag brukar göra då är att göra 1-2 portioner mannagrynsgröt och frysa in i kuber i just sådana man gör is isom är av hårdplast. då tar man ju bara ut det man vill ha och tina upp innan man ger mössen i matskålen.

Muszimba:
Vilken smart ide =o) Jag skall oxå börja använda iskubsbehållaren för att portionera musmat.
Jag har gett mina mannagrynsgröt och har alltid ätit upp det som blir över, men nu vet jag ju att man kan frysa gröten.
Kramen!

Det jag gör med mannagrynsbitarna när de är färdigfrysta i iskubsbehållaren är att ha bitarna i en burk med lock. Då är de ju redan i den storleken man vill ha dem i och klibbar inte ihop.