Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 7758 ggr
enbartmalin
0

Opossum och Nataler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu har det kommit in lite nytt hos mig, jag har tagit hem en kortsvansad Opossum och 3 nataler.

Natalerna har inga namn än så namn förslag uppskattas.

Opossumen var döpt till Pyamas av sin förra ägare och det passa honom av någon anledning så han får fortsätta att heta det.

Bilder på djuren kommer nu.

Pyamas granskar det nya hemmet

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Pyamas

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Pyamas undrar vad tanten gör!

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Pyamas visar upp sig

Hälsningar Malin

MusCarro
0

Cool Cool Och söt såklart!

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

enbartmalin
0

Natalmus

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Natalmus

Hälsningar Malin

MP160
0

Nej vad coolt! Pyamas var allt en lustig figur Skrattande Supersöta!

Aviendha
0

Men tusan vad häftigt! Natalmusen ser ju ut att ha en pälsjacka på sig ;)

sarae
0

alltså.. så otroligt sööööta!!! *klappa klappa*

enbartmalin
0

Ja natalerna har väldig tjock och tät päls, påminner om chinchilla päls.

Men Pyamas är min stora stolthet just nu, super charmig är han i verkligheten.

Hälsningar Malin

Aviendha
0

Hur är de i beteendet? Har fått för mig (utan att veta ett jota) att det är rätt aktiva djur? Pyjamas alltså ;)

enbartmalin
0

Än så länge är han rätt slö, men ändå aktiv. Lunkar runder och är framme hela tiden, men går rätt långsamt :P

Hälsningar Malin

[Tearix]
0

nataler har så mysig päls. hoppas du fick några med bra temprament. vart kommer de ifrån?

Grodan
0

haha, sicken en… pyamas… han såg skoj ut

måste länka till den här söta bilden på en liten bebb-opossum BILD

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

enbartmalin
0

#13 Men hallå, är du ute och cyklar? Du har redan skrivit samma fråga och fått svar i tråden på exo?

Hälsningar Malin

Digitalis
0

#14 AAAAAW!!

//frida

[Tearix]
0

#15 nej.. för jag skrev här först ;) kolla när

gulzebra
0

Gaah, vad söt! <3

Är jag konstig om jag säger att jag älskar opossumars (hur fasen böjer man opossum? xD) mungipor? Jag vet inte vad det är man jag har varit dödligt förtjust i deras mungipor i flera år nu Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tallullah
0

Så jättegulliga!!

Var får man tag på opossum? Och hur skøter man dom?

Dom är vel i familj med igelkottar…eller?

enbartmalin
0

#19 Tror du först och främst ska ta och läsa på om dom innan du börjar fundera på var dom finns att få tag i :)

Hälsningar Malin

Aviendha
0

#19 Opossum är ett pungdjur, igelkottar tillhör en egen familj, nämligen igelkottar :P

Grodan
0

Hur olik tammus är opossum egentligen, enbartmalin?

#21 ah, så ballt… har de sina bebbs i en påse på magen?

Aviendha
0

Utan att veta skulle jag gissa att det är så. Hur pungen är utvecklad beror på art, och jag vet att det iaf finns en art av opossums som saknar pung. Detta kan nog Malin svara bättre på då jag inte har en aning om vilken art det är som man håller i fångenskap :P

enbartmalin
0

Nej just den här har itne någon påse direkt.

Här är en bild på deras "påse"

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Jag håller ju fortfarande på att lära känna honom och hans beteénde och som med dom flesta djur stämmer inte alltid det man läser.

Hans familj var väldigt tama, hanterbara och trevliga. Även pyamas gick att hantera men inte lika lätt som dom andra. Dom ska vara lätta att få tama och hanterbara.

Lite almän info: Det svenska namnet är Pungnäbbmöss(Monodelphis domestica) Dom kommer från sydamerika, har förmåga att klättra men trivs bäst på marken. Pungnäbbmöss räknas som pungdjur men honor saknar pung.

Hälsningar Malin

Aviendha
0

Tack för infon Malin :)

Det är helt faschinerande hur de små korvarna kan hålla sig fast vid spenen öht. Är detta den "vanliga" arten av opossums som hålls för sällskap eller finns det en bunt andra? Jag ska erkänna att jag inte är bevandrad bland exoter :P

enbartmalin
0

Det finns fler i fångenskap, tror även man kan hitta virgina opposum och vitörad opossum.

Hälsningar Malin

Aviendha
0

Virginiavarianten vill jag minnas ser rätt så… *host* ful ut :P Pyjamas är iaf en stilig sötnos ju!

enbartmalin
0

Dom är ju betydligt större än pyamas med, om jag inte har helt fel för mig är dom i storlek med katter eller större.

Hälsningar Malin

Aviendha
0

Jo, de är inte små direkt, som en stor katt eller mindre hund är de, pyjamas är ju en av de mindre varianterna. Kanske lika bra det ;)

Tusan att du bor så långt bort! Har jag någon gång vägarna förbi Skåneland så kommer jag våldsgästa dig, eller ja… området framför Pyjamas boende så jag kan studera honom :P Kan nog tänka mig att gosa på Mili med ;)

enbartmalin
0

Mili gosas inte med, hon busas med :P

Hälsningar Malin

Tallullah
0

Trodde du kunde ge mig litt informasjon eftersom du har

opossum själva? Har varit inne på Exotiska djur,men saknar info på svensk…men det finns kanske inte…eller? Men du vet säkert mycket om dessa djur? är tacksam før info….

enbartmalin
0

#32 Du kan lika gärna googla det som att jag ska sitta och skriva ner allt. Det blir trots allt en hel del om skötsel, mat, boende osv att skriva ner.

Hälsningar Malin

Grodan
0

#24 uuuhh… såg perverst ut Tungan ute

Aviendha
1

#31 Illerägarspråk 0:01 - Gos = kittla, jaga, gömma, skutta, rulla, springa, klappa, krypa med, från, till, efter iller :P