Mus iFokus

Mus

Etikett: fotografier
Läst 1912 ggr
Natali
0

Bildbomb, afrikanska pygme möss.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss hemkommna efter en minst 8 timmars resa. De är pigga o alerta och ute på upptäcktsfärd.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

en till…

Natali
0

Papperet ska inte vara där, var bara för att de skulle få komma ut ur sin lilla transportlåda utan att jag skulle behöva lyfta upp dem.

Natali
0

mera

Natali
0

…

Natali
0

…

Natali
0

Bildkvaliteten är inte den bästa, tog i mörkt akvarium. Det får duga endå.

Natali
0

…

Natali
0

…

Natali
0

Det var allt jag hade att bjuda på. De har dock bara bott här i ca 30 min, så det kommer säkert flera bilder, och då med lite bättre ljus kanske.

UlrikaD
0

Tyckte bilderna var jättefina. Är de så små som de ser ut?

Natali
0

Jo de är pyttesmå. Skrattande

[Frida1761]
0

hihi vilka gigantiska ögon XD gulligt!

enbartmalin
0

Det ser jätte trevliga och fina ut, dom flesta pyggisar jag sett ser oftast skabiga och ovårdade ut jämfört medmina egna :P

Fin päls och fin glans! Var har du köpt dom?

Hälsningar Malin

kent
0

gud vilka fina kort. dom ser ut att få ett bra hem hos dig.Skrattande

#13 dom kommer från mig.

om ett par dage vill vi se mera kort.

enbartmalin
0

#14 se där ja, mycket fina. Kul att se :)

Hälsningar Malin

Natali
0

#14 Jag får tacka för så fina små möss. =) Det kommer mera kort jag lovar.

Jag gav dem stora skälvan i dag, då jag varit med nästan hela kattarmen på kattensdag så ville jag ju se till att de har överlevt dagen alldeles ensam, så lyfte upp lite på boet för o se om de var där. De blev inte så glada…. Men det lugnade ner sig, jag fick till och med klappa dem.

Nu ska jag gå o se om de är vakna så jag kan ta lite mera kort….Cool

kissan78
0

Dem är verkligen jättesöta!! Såg dem aldrig i "burken" under  transporten men ville inte kolla så noga, var rädd för o störa dem mer än nödvändigt. Att va på resande tass så långt kan va nog påfrestande för dem små liven.

#14 Var jättekul o få  ett ansikte bakom aliaset!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

MP160
0

Underbara foton måste jag säga!

Natali
0

Ett som jag tog i går strax efter jag laddat upp de ovanför.

Natali
0

Ähhh ni får ett till. Flört

Ilandra
0

Jättefina bilder! Min dumma kamera tar bara skräpbilder av mina pyggisar :(

Camillhe
0

Jätteroligt att se såna närbilder på pyggisar.

Vad har hänt med örat?

enbartmalin
0

#22 Jag tänkte också på det, där är några med ett eller flera hack i öronen, slagsmål kanske?

Hälsningar Malin

KerstinL
0

Det är syskonkärlek som gett hack i örat, honorna är väldigt dominanta.. Tycker inte det gör så mycket, det är lättare att känna igen dom med små "öronhack" och så länge dom inte föds med det så.. Flört Vi har ett terrarium som dom bor i och där har dom bildat grupper med egna revir, var liten grupp har sitt bo och kommer nån annan dit så blir det slagsmål, oftast mellan honorna..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

enbartmalin
0

#24 ojdå :O det problemet känner jag inte igen och då hade jag påtok för många på påtok för liten yta ett tag…

Mina pyggisar har varit äldigt trevliga mot varann även mot nykomlingar osv. Har aldrig haft problem med att intruducera nya.

Kull att höra hur olika pyggisar kan vara, jag läste någonstanns att det skulle vara svårt att ha hanar i flock men det har jag absolut inte upplevt, har ni det?

Hälsningar Malin

kent
0

#25 nej vi har inte problem med hanar…men därimod honor om dom blir för många i sitt terrarium. just nu har vi 2 olika stammer och då kan det lätt bli månge burar.Skrattande

Natali
0

En liten uppdatering. För 11 dagar sedan så fick vi se svart på vitt att vi skulle få tillökning. Så om ca 5 dagar så verkar det bli mera dvärgmöss här hemma. I går var honan ute och hon var helt klart rund om magen. Skrattande Så det här ska bli jätte spännande. Jag hoppas att allt kommer att gå bra bara. Nu vill jag ju inte vara där och störa för mycket, även om vi får klappa dem så vill jag ju lämna dem ifred nu när de ska "bilda familj".

Något extra jag kan ge dem som tillskott? De får lite kattmat, har provat med både blöt och torr, de verkar inte alls vara inresserad. De får en mix av små frön och grund fodret, de har hirskolv också. Kan jag köpa något extra att ge annat? De verker inte alls så intresserade av något förutom den vanliga maten, har provat lite allt möjligt.

sarae
0
kent
0

#27  mjölmask älskar mina….då är det fredagsmys.Skrattande. lycka till med dom små. det är kul att få små och att följa dom men dom växer fort.

gerne lite flera fina kort.Cool