Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 648 ggr
[Kamillah]
0

Köpa möss?

Funderar på att köpa möss.
Har en hamster just nu (1år) och har haft dvärghamstrar förut (dog nyss), är väldigt intresserad av djur och vill köpa 2st möss, helst honor.
Vet ni om det finns några möss till salu i sthlmstrakten (helst i söder) som är leveransklara runt årsskiftet?
Brukar möss ofta bråka efter ett tag så man måste sära på dem? speciellt honor? Hade dvärghamsterhonor förut och de började bråka efter ett tag tyvärr ;/

Letar mest efter långhår, men andra går nog också bra.
om de är vita/bruna skulle ju heller inte skada, Men temperamentet är självklart det viktigaste!

Om ni har något akvarium till salu (i närheten av tumba) kontakta gärna mig också i ett PM!

kent
0

du är välkommme hit och kolla om det kanske finns en eller 2 möss som väljar dig.Skrattande. vi har alltid 2-3 kullar. igår fick vi en kull från en mycket långhårs hona vi får se om ungerne blir det.

Grodan
0

Möss är flockdjur och trivs i grupp, så två eller flera honor fungerar alldeles utmärkt att ha tillsammans. De lever tätt inpå varandra, putsar varandra och sover i en hög.

Jag har några engelsktypade sällskapshonor om det kan vara intressant. De är inte purunga bebbs - utan några veckor, men är ljuvliga i temperament samt mycket vackra att titta på. När man åker till kent åker man förbi mig, så det skulle vara lätt att besöka oss två.

Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kamillah]
0

#1 Då får vi se om jag kanske kan komma och kolla nu på jullovet någongång :D

#2 Åh kollade in dina fotoalbum och oj vad fina möss du har!! Texel var ju jättefint! Vad är engelsktypad för nåt? ^^

Grodan
0

Texel har jag inte så mycket av. Korthårig krull finns det någon, tror jag… Engelsktypad är stor och vacker mus! Flört

[Kamillah]
0

Vet inte om jag är så intresserad av engelsktypad ^^ Vill nog ha en svensk eller vad man säger. Men vad vet jag, har endast sett bilder än sålänge. kanske kommer förbi dig när jag ska till Kent och Kerstin då ;)

Önskade hårlag/färger skulle nog vara korthårig, långhårig, texel (en av varje hade ju vart roligt ;)) och vit/brun, grå och tan!
Det är iaf de finaste jag hittat just nu när jag surfat runt, men finns säkert många andra fina också :)

felicia091
0

jag har några honor som är leveransklara finns i södertälje

Grodan
0

#5 De chokladfärgade honorna efter finska föräldrar har underbart temperament och är inte så jättestora i typen.

[Kamillah]
0

#6 Efter att ha läst din presentation så antar jag att föräldrarna till ungarna är från djuraffärer, jag vill helst ha från en "riktig" uppfödare, så temperametet är möjligtvis bättre, om du förstår vad jag menar (:

#7 Får se vad jag gör efter att jag vart hos kent och kerstin, men hoppas ju att jag hittar några möss där. Tungan ute