AKUT akvarium
MINST 200L MAX 300L
Mitt 200L akvarium läcker och i det går 11 fiskar i.
Ngn som har ett de vill bli av med helst kan låna ut? eller ta fiskarna?
Vet detta inte tillhör detta forum alls.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

om du inte hittar något så införskaffa en stor balja somd u kan ha pump mm i tills du hittar ett nytt. Hade mina i balja i en månad en gång pga att mitt kar gick sönder
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Hittade inget så zoo tar fiskarna, hade hellre sett att de hamnade hos en privat person. Fiskarna går än i akvariet det små läcker bara och vi har tagit bort mer än hälften av vattnet men risken finns än att det akvariet står på ger vika. Har ju 2 kar till men de är på 54L och 90L och dessa fiskar ska ha minst 200L sedan käkar dessa upp de fiskar som går i dem.
Varför inte bara sätta nytt silikon?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#3 Jag måste ha fiskarna någonstans under tiden. Sedan har jag aldrig silikonat ett akvarium. Skrapa bort gammalt silikon, sätta nytt och man ska ha tändstickor emellan där silikonet ska sitta enligt bilder på en hemsida jag sett där de visar hur man gör. Sedan ska allt torka. Jag har inga tvinnar (tving) eller vad de heter som ska trycka ihop. Sedan om jag skulle kunna detta så måste jag även ha ny bänk mer hållbar än vad denna jag har är..
Zoo här tar ej för ha ett tag de tog dessa mkt motvilligt då de säger det är e smittorisk för dem o deras fiskar.

När man lagar ett akvarium som läcker brukar det räcka med att man tar bort lite lös silikon precis där det läcker o sen sprutar man in o trycker in nytt silikon ordentligt… brukar fungera jätte bra - så länge inte akvariumet är jätte jätte gammalt
Men visst det ska stå och torka till ordentligt innan man tar det i bruk igen.
Jag har haft fiskar i hinkar o badkar ;) o allt annat man kan hitta under ca 1 vecka medans jag lagat det som läckt. Och inget av dom började läcka igen *Ler*
#5 Var ett begagnat akvarium jag köpte, det är tätat i de bakre sidorna i hörnen med ngn nätaktigt med silikon över men det är ej där det läcker. Utan antingen under akvariet i botten eller i framkanten mellan botten och framsidan i skarven.. Lite av nackdelen med köpa begagnade burkar.

Nej gud va jobbigt!
Ett akvarium läckte för mig en gång med. (crappigt hemmabygge) 
Som tur är har jag fler som de kunde gå i men det är verkligen inte kul! Hoppas det löser sig för dig!
Älskar mina stora små vänner..
#7 När jag får råd så och då jag får egen bostad så blir det en större burk då kan jag ha mina vackra pictus malar, tror de kommer mer rätt om de får gå i minst 300L än 200L. Sedan för ha lite fisk i övre mellan regionen så måste det vara ngn fisk som klarar av stressade/nervösa pictusar. Hade ytväxter men de gulliga hongisarna åt upp det.
Sommaren 94 hade vi hade stort akvarium i vardagsrummet och vi var bortresta när vi kom hem igen så hade akvariumet läckt och alla fiskarna låg döda på parketten som var bucklig och gick på försäkringen som byttes ut mot nytt men tyvärr ingen försäkring på de stackars fiskarna :(
Hoppas de löser sig…
Wow, värsta fisksajten hare blivit här…
Faktum är att när HUSMUSEN - SVEMUS medlemstidning - var tom på insändare och Artiklar så fylldes den ut med "Svemus akvariesektion". Jag avskydde denna och förstod aldrig varför… gör ännu inte idag, även om Gunvor påstod att det var för att när musburarna är tomma kan man fylla dem med vatten å ha fisk i… hm…
Bara 9 inlägg ang detta annat är det i trådar som ej heller är ang möss där kan det vara oehört många inlägg. Hade det funnits en akvarie.ifokus.se så hade jag lagt ut denna efterlysning där. La även in detta på zoonen men raderat den då fiskarna ska till zoo även om jag hade önskat annat.