Fluffiga Abbymöss
alltså.. sötaste sötaste fluffeti fluff mössen! jag är hel såld!

Oj, oj, oj, vad de har fluffat till sig.
Vet att jag sa att jag ville ha en eller två, men vad sägs om allihopa? MINST!
Men Ullrika! Det får du ta med Sara :P En är tingad till mig. Du får slåss med sara om resten, ni verkar vara dom enda som vill ha ;)
Hälsningar Malin

#2: haha, den ser helt vild ut. Som en raggar mus med tuppkam :-)
Super söta är de i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#12 Hahaha :P
Hälsningar Malin

#11 Har redan sagt till Sara att jag är större än henne. Och dessutom har jag hamstrar jag kan bussa på henne om hon är dum.
Omg, foxmage… 
//Lina
#14 jag har fortfarande bilen… inte alls säkert att jga hittar hem till dig 
Åh, vilka sötnosar, jag smälter
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Holy crap! Jag har missat denna tråd! Dreggel, det kan jag helt klart konstatera! Vill ha.
Paulina
Paulina, då får du fråga Sara snällt om hon vill ta med sig en hem härifrån när hon hälsar på på nyår ;)
Hälsningar Malin
Hm, jo.. Ekonomin var väl inte helt inställd på detta, spec inte sedan jag råkade bli med en till iller, men nu när jag ser dessa underbara så… joooo! En långhårig, satinhona, har du en sådan måntro? ;)
Paulina
Hehe ja, du står ju efter ullrika och Sara i kön så du får se om det blir nån hona över ;)
Hälsningar Malin
Hahaha, sant!
Paulina
mohahaha ;P

EnbartMalin, jag vet inte om det är hårlaget, eller om de är lite tunna.. Ingen annan som tycker så? Jag får den känslan när jag ser bilderna.
Du vet ju vad jag tänker skriva här, mata, mata, mata. Kör du på välling och massa nyttig färskmat? Behöver du några tips på bra mat?
Det är svårt att mata möss, så det kanske kan vara bra att få lite hjälp på vägen!
Älskar mina stora små vänner..
Det är svårare att avgöra om fluffiga möss är tunna eller ej pga pälsen.
//frida

Ja, absolut!
Jag upptäckte att när jag kikade i den andra tråden med Abymöss så insåg jagatt jag tyckte att några av dom såg lite ämliga ut också. Så det KAN ju vara hårlaget. Men vill inte riskera att vara tyst bara för att jag är osäker. Bättre att ta upp det.
Älskar mina stora små vänner..
Nej dom är inte tunna när man känner på dom så det är nog som bidlerna spelar ett spratt, om dom skulle varit tunna beror det inte på maten.
Dom får varje dag: Välling, barn mat med extra vitaminer, färskamat och diverse rester, råttpellets, fet och fin gnagar blanding jag blandar själv från grunden och alla mina djur får olika blandningar anpassade efter sort.
Hälsningar Malin

Då dessa härstammar ifrån mina importer och det syns lång väg att det ligger mina linjer i dom och jag känner dom linjerna väldigt väl.
Och dom är inte tunna,utan dessa abysar blir väldigt stora långa möss och därför i en viss slyngelålder växer dom väldigt mkt på längden och inte mkt annat hinner med.
Så om dessa kommer växa som mina mina abylinjer brukar göra så kommer dessa redan nu hunnit vuxit i sin långa kropp och vara stora och fina
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Generellt sett är Abyssinian möss mindre typade, tunnare och lite klenare än normalpälsade.

Det tycker inte jag..Jag tycker dom generellt har en större längre och välvuxnare kropp,dock får dom en ranglig period runt 3-5 veckors ålder för dom växer enormt mkt då.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Mina Abessinier är dom största mössen jag har här hemma,ändå har jag en del engelsktypade som är väldigt storväxta.
//Malin
Men det är baserat på Abyssinian möss generellt och globalt, dvs ursprungsdjur och utländska djur.
vad söta dom är :DD