Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 691 ggr
[Frida1761]
0

Höft problem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldsta mus Felicia är min första mus. Hon börjar bli lite gammal nu. Hon har alltid varit lugn och så men nu är hon lite överdrivet lugn. Hon sitter nästan alltid still. När hon går så ser det konstigt ut. Hon lixom går jätte konstigt med bakbenen typ utåt och tar stora kliv eller hoppar framåt igenom att lyfta sig med framtassarna. Då kom jag på att hon kanske har höft problem? Hon är verkligen min älskling så jag undrar om det finns något man kan göra för henne att gå bra igen eller så?  Hon är 1 år gammal kanske mer.

Hon piper aldrig när man tar i henne eller huvudtaget.

Jag har börjat ge henne extra nyttig mat också.

[Frida1761]
0

På bilden var hon ung hon ser mycket äldre ut nu och hennes päls är ljusare.     Hon sitter också ofta ihop burrad det brukade hon inte förut.

Jag är orolig för henne :(

[Frida1761]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden är tagen idag. Ni ser att hon har tappat mycket färg i pälsen och hon ser trött ut.. Musen bredvid är Rubin och är hennes rumskompis. De älskar verkligen varandra för de är alltid tillsammans. Hon är köpt ifrån Mymlan.

[Frida1761]
0

Ingen som vet om jag borde göra något?

Borde jag gå till vetrinären med henne?

Borde jag avliva henne? :( :(

Någon som vet?

MP160
0

Inte den blekaste, du har klämt och känt så det inte är någon tumör nånstans?

[Frida1761]
0

Nej.. :l Men det får jag göra imorgon för nu är det riktigt sent. Säger imorgon om det var något sånt.