Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 164 ggr
mandymoo
0

Godmorgon, torsdag 18 jan

Varje gång jag skriver godmorgon så i öronen ringar "goodmorning …" och Ty´s röst som skriker i en megafon från Extreme Home Makeover-programmen *ler*  Snacka om att udda saker kan fastna i huvudet och kommer fram när man gör något, säger något eller skriver något… o oavsett om man tänker på det eller inte så rullar det på inne i huvudet …
Ja det här är ju ialla fall inget otrevligt *ler* Fast väldigt amerikaniserat - o med det menar jag den här överdrivna energin som ska synas… men som känns lite overklig …

Vad händer idag då… hmmm - inget, ska fortsätta att kurrera mig o se till att bli riktigt bra … slippa ont i kroppen o hostan. Men hostan verkar man mesta ha på natten.

Annars blir det en lugn dag idag med *Ler*

Vattnadal
0

Jag ska till jobbet. Måste bara hänga en panik-maskin med tvätt (tack och lov för snabbprogrammen) och kolla genom djuren.

Lite konstigt idag, för jag har bestämt mig nu att jag ska sluta med råttor. De unga hanar jag skaffade som sällskap till min sista egenuppfödda grabb som blev ensm före jul, ska till jobbet. Säljer dem med bur och alla tillbehör. Gamlingen flyttade igår in till tanterna, 2 1/2 och 2 år. Han och den äldsta honan rosslar och hon har en juvertumör. Ska ta bort dem när jag kommer hem från stugan, om de ser sämre ut då än de gör idag… Vet inte hur jag gör med den sista honan då, om hon får gå själv eller om jag ska ta hem en flickbebbe från jobbet som hon kan bo med till det är dags för henne. Flickbebben kanske är tillräckligt gammal för att gå ia vel på jobbet då…

Nej, nu måste jag skynda mig. Det har kommit massor av snö inatt, så det kommer att ta en stund extra att komma in i bilen och få den körduglig, vidare tar det extra tid på E4:an. Jag och hundarna måste ju få frulle oxå, och jag måste åka snart, tror jag…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Snö… åhhh vad jag längtar *Ler*

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är trevligt att läsa vad ni gör. Gomorron förresten. Flört

Vad gör jag? Mestadels det gamla vanliga. Har en vardag som jag är mestadels nöjd med.

Jobbar/leker med en "foto-bok" om småkryp. Har köpt en "spiralblocksgöramaskin" - äsch vad jag har svårt för ord ibland - och vill förstås använda den.

Har även tänkt mig en bok (spiralblock/spiralbok) med de bästa fotona på mina möss.

Och kanske en bok med mina data-manipulationer. T.ex. såna här:

Men vad jag gör idag? Ska göra rent några burar, och njuta av mus-raringarna. Förutom handla, laga mat, vara ute ett tag.

amaira
0

Jo, det tänkte jag ju säga också…

#1. Ofta är gamlingarna (oavsettt djurslag) inte alls trakterade av att få någon "ungdom" på halsen, utan trivs bättre själva. Det blir för stimmigt/rörigt/ jobbigt med en pigg och allert ungdom som ska hitta på saker hela tiden.

Man får vara lite uppmärksam på hur de helst vill ha det. Säger jag rent allmänt alltså, förstår att du Elin redan har koll på det.Flört

mandymoo
0

amaira vilket program använder du att leka med dina bilder *ler*

[mjuue]
0

Hejsan hejsan o god afton :) Jag har just kommit hem från skolan. Tack gode gud så flyttade vi provet till imorrn :P

Vet inte vad jag ska göra ida.. plugga till provet o ringa :P Det är det enda jag vet just nu ;)

dreamiz
0

Får väl säga go'kväll. Har jobbat på fm, vilat em o sen har jag gått med vovven, skurat burar, bla mössens. Nu ska jag strax ta kvällspromenaden med vovven o sen blir det sängen o kurera huvudvärken.