Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 882 ggr
Zannnna
0

Är det enkelt att sälja musungar?

Hej!Glad

Min långhåriga mushona ska snart ha ungar tror jag, men jag är orolig för att jag inte ska bli av med framförallt alla hanar. Brukar det vara enkelt att sälja mushanar? Och är det någon som vet om djuraffärer tar emot musungar ifall det skulle vara helt omöjligt att sälja dem?

Dressan
0

oftast så vill folk inte ha hanar.. fast det är aldrig omöjligt att bli av med dem :)..Vi blev av med nästan alla killar.. fast sen fick de skabb.. och våra sålda möss dog.. så vi valde att inte sälja fler efter det :)

Där vi skulle lämnat våra möss.. tog emot dem.. men de skulle sälja dem som foder :/.. och oftast så tar inte djuraffärer emot killar..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Zannnna
0

Usch, nej någon ormmat vill jag inte att de ska bli. Får väl hoppas på att det blir flest honor eller att det finns köpare som vill ha hanar också.

Tack för svaretGlad

Dressan
0

Om jag lyckas så lyckas du med :).. fast det kommer kanske ta sin lilla tid :)

Lycka till med din kull :)

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

felicia091
0

jag hade fyra hanar som jag hade problem med att sälja jag fick vänta ett tag men till slut så fick jag alla sålda till en och samma köpareSkrattande

fiffiluren
0

sen beror det ju lite på hur/var man bor, i en liten stad blir det ju helt klart svårare att bli av med dom. Som här i kiruna, där blir man nog itne av med speciellt många ungar då smådjur inte är jättevanliga husdjur här och dom som vill ha, har redan skaffat det så det är "mättat" i det här området, för tillfället.

vill inte skrämma dig nu men jag har fått veta att vissa uppfödare väljer att kulla hanarna när de är nyfödda (då gäller det att vara hundra% säker på könsbestämningen) just för att de är svårare att sälja.

Zannnna
0

Jag har faktiskt funderat på det men jag har så svårt för sånt, men jag antar att det vore det bästa. Jag är nu helt säker på att hon är dräktig så om ni känner någon som vill ha en mus framåt jul så kommer jag att ha.Glad

Grodan
0

Det här är en mycket populär frågeställning. Svaren varierar. Ibland är det jättelätt att sälja möss, ibland jättesvårt. Vidare har en del personer lätt att sälja möss, medans andra har svårare. Så mycket beror på dig som uppfödare och säljare, hur mycket reklam du gör för din kull och vilken kundkrets du söker dig till.

Idag är också möss med stamtavla samt möss som ser ut på lite annorlunda vis mer attraktiva än andra.

Du kan läsa mer här

Trådar

Artikel

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zannnna
0

Okej, så chanserna är alltså större om man skaffar en stamtavla på demGlad, kostar det någonting?

Camillhe
0

en stamtavla kostar ingenting i sig själv, det gäller ju bara att veta vilka deras förfäder är. Det är ju inte dokumentet i sig som säljer, utan just att man vet om släkten och att den som avlar valt bra djur.

Ska man regga stamtavlorna i Swemus tror jag det kostar en liten slant, men är inte säker. Kolla på Swemus hemsida.

Zannnna
0

Okej tackGlad

Grodan
0

nyfiken på vart zanna_92 bor och hur det blev med kullen

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zannnna
0

Det blev ingen kull, men inatt fick jag 6 ungar med en annan av mina mössGlad. Är du intresserad, jag bor i trosa, vart bor du?