Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 707 ggr
Ricko
0

Svensk resp Engelsktypade

Undrar om någon kan lägga upp 1 bild på en Engelsktypad och en Svensktypad, och berätta skillnaden… Av dom jag sett på google.se så gillar jag mer Engelsktypade, mest för att då dom på bilderna har större öron.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ricko
0

Undrar också hur vanligt ungefär det är med långhåriga på båda typerna.

MP160
0

här är en Artikel om skillnaden och jag har mest sett korthåriga möss på båda typerna, det är kanske vanligare med långhår eller "halvlånghår" på svensktypade, men jag vet faktiskt inte. :p

Ricko
0

Tack ;) Tror jag tycker Eng.typade är sötast, för öronen. Men skulle även vilja ha en "mini-mus"(minns inte vad dom hette) pga doms urgulliga storlek :) Skulle vilja ha en långhårig, men ganska svårt att hitta 2-3 eng typade långhår(honor) i den färg man vill ha.

Digitalis
0

Man ska inte stirra sig alltför blind på färg heller. Det hjälper inte att musen är snygg om den inte vill prata med en :/

Långhåriga engelsktypade är inte så svårt att hitta.

//frida

Ricko
0

#4 då det inte finns en endaste vad jag vet(uppfödare) i västerbotten tkr jag det är svårt.. Hittar ju inte EN endaste mus här :P Alltså mus uppfödare.

Nej jag vet, men alltså jag fick och jag gillade alla lika mkt i temperamentet såklart! Jag sa när jag skaffade mina råttor, nu dom senaste att jag helst inte ville ha en Black husky roan då jag bara haft sånna. Men då den som var mest nyfiken, och social var en Black husky roan så tog jag henne endå :) Så för mig spelar inte utseendet så stor roll, men jag skrev ju också att jag skulle vilja ha en och att dom var finast, inte att jag ska köpa en sån ;)

Digitalis
0

#5 Ah, jo i västerbotten är det nog svårt att hitta vadsom.

Jag tycker också att vissa möss är finare än andra ;) Så jag valde att köpa möss av en uppfödare som satsar på de varianter som jag tycker är finast. Sen att hon inte släpper vilken mus som helst är en annan femma..

//frida

Ricko
0

#6 Jo det vad så jag menade :)

Jo det är sant.. :)

Littlem
0

Ja jag bor ju i Umeå men mina gamla avelsdjur dog av ålder alldeles nyligen. Har bara en engelsktypad flicka härhemma nu (med en svensktypad kompis). Har inte hittat nån engelsk pojke till henne än som jag kunnat hämta upp.

Men framöver hoppas jag på lite fina bäbisar här igen :)

Ricko
0

Beklagar för avelsdjuren :( Men säg gärna till om du får en kull :) Ska ändå inte ha en just nu, så jag har ingen brådska ;)