Natalmöss KÖPES i Göteborg
Jag söker natalmus hanar och honor, runt Göteborg. Med eller utan stamtavla.
Hör av er snarast
Nyfiken som jag är undrar jag varför!
Din annons är så kort och tråkig…
Kan du inte berätta om dig själv, din djurvana, varför du just vill ha natalmöss mm?
#1 Jag tror TS är ute efter ett avels par för att få foder möss…
Hälsningar Malin
Är natalmöss godare än vanliga möss?
Går inte kanin och/eller marsvin bra? (De borde ju vara mera gott kött på än små möss…)
Det finns hur många oönskade kaniner och marsvin som helst!

Natalmöss är såkallade luktfria och är därför bättre att avla mängd på. Du kan ha så många du vill utan värre doft och dom kan poppa ungar på löpande band som en vanlig tammus med relativt stora kullar om du sköter dom bra. Med vanliga tammöss luktar det ganska snabbt vid större grupp och det är inte så populärt bland reptil folk, där av är Natalmöss väldigt populära att ha hemma som fodermöss.
Kanin marsvin funkar endast till större ormar. Majsormar(dom vanligaste) och liknande ges möss.
Hälsningar Malin
Japp, det vet jag.
Det jag ville poängtera med mitt inlägg är att det finns så mycket oönskade djur där ute som är gratis och som man kan avliva humant och ha till middag! Det är svåra tider vi lever i… kanin är mat, för alla utom gräsätare!!!
Vill man ha flera kan man skaffa frys. En frys behöver bara lite el, annars är den rätt underhållningsfri och luktfri.

Men då landar vi i storleken på kaniner och marsvin och jag tror inte det går att stycka upp djuret och ge det så. Men jag vet inte, är inte reptil människa.
Hälsningar Malin
Det är rätt ovanligt att föda upp marsvin/kaniner i fodersyfte eftersom det tar så mycket längre tid.
#7 jo men det var inte det vi disskutera, vi disskutera överflödet av kaniner och marsvin som redan finns och som ingen vill ha ;)
Hälsningar Malin

Ja ni vad ska man säga.
Har just nu tre stycken småttingar. Men funderar börja föda upp då jag har svårt för starka dofter och vanlig husmus funkar inte för mig utan att jag får allergiska utslag. (väldigt intresserad utav avel)
Men så har jag då hittat natalen som inte doftar starkt och som är minst lika mysiga. Födde upp hamster innan men de lukta ganska illa de med, tillräckligt för att jag skulle ha svårt och tåla dom.
Men den som har antingen honor eller hanar och sälja får gärna hör av sig då de ska till sälskap/avel.
Vill ha äldre djur helst då mina börjar bli gamla nog för sina första ungar, köper jag ungar så får jag ju vänta innan de är klartecke för dom och gå i avel och tills dess hinner mina nuvarande tjejer bli för gamla.
#9 Jag har precis fått en kull men bor i skåne. Transport går alltid att lösa dock.
Om du har honor är hanarna ganska snabba att komma in i avel, honor är lite segare. Så en hane på 2 månader är nog inga problem till dina honor.
Tar du en hona dröjer det dock lite längre vanligen.
Hälsningar Malin

okej
För de är ju helt nytt område för mig, nybörjare helt enelt iaf hos nataler.
Du har inte hemsida eller annat man kan kika på? Eller jag tar nog och skickar privat till dig så kan du maila mig istället :)
Åh, men Blackberry. Får be så hemskt mycket om ursäkt för dumheterna som står där ovan… Du har dem till sällskap alltså och hobbyavel? Eller är det reptilföda?

Har fått tag på natalern nu