Januarimusen | January mouse
Posta bidrag
- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -
i denna tråd
till och med 25/12!!!
Mouse of the month; January 2010!
Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 25 of December!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/12. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!
Hihi, måste vara lite petig och säga att jag tror att det står fel datum längst upp! För inte tror jag att man får posta bilder på januarimusen ända in i slutet in i september?
Ska för övrigt ta lite nya bilder och ställa upp i denna omgång, blev ju taggad av bling-bling fotograferandet! 
inte är det lätt inte 
Det här är Morakullans Kvantilmus.
Han är snart 10 månader, han är världens goaste, snällaste mus man kan tänka sig! Han gillar att vara med mig när jag städar, läser, ser på tv m.m En bättre kompis och tröstare får man leta efter!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Bidrar med en ny bild på Uforia. Hon är precis lika go som sin mamma Karma. Så fort man tar upp henne lägger hon sig i handen så man känner den lena magen mot handflatan. Och vibrationen förstås. Hon är lika lugn när hon är "fri" också faktiskt, går och lägger sig och vilar tillsammans med mamma gammeltant och tar det lugnt. Hon var en superbra moster till Karmas andra kull, följer Karma i vått och torrt. :)
/Anneli
jag provade att fota brudarna igår, just för att försöka ha lite fina bilder till tävlingarna, tror 3 av 65 blev bra…
men men, här har ni mitt bidrag för januari, det är gammeltjejen Spindel som fick sitta en stund på morsans nya ljusstake (som inte är varm, jag kände efter). Hon är 20 månader gammal nu :) Trodde jag skulle tappa henne för ett par månader sen men hon repade sig och mår nu prima, hon har till och mad gått upp lite i vikt (lite mjukare om magen ;)
dumt, tänkte ju vara med denna omgång! glömde bort att posta en bild i tid mitt i julstöket..
lägg upp den! förlänger januari en vecka sådär… ställer in månadstävlingarna om ej fler än 5-6 bilder deltar (ska höra med er andra vad ni tycker innan jag bestämmer mig)
#7 Ooh! Då kanske jag rent utav ska ta någon ny bild! Är ledig så gott som hela veckan som kommer, då hinner man ta måånga bilder och då måste ju någon bli bra! 
Förvörigt så vill jag ha kvar månadstävlingarna! Jag älskar dem, det är så kul att se allas möss! 
#8 om du är ledig tycker jag att du ska åka ner t 08
jag försöker lägga upp en bild men det går inte 
// Elin B.
maila den till mig så lägger jag upp den:
redigerat:
du lyckades ju…
Här kommer en underbar tös på 3 mån som heter Nikita, hon bor tillsammans med sin mamma och sina 3 systrar. Hon är min lilla favorit av dem för att hon är alldeles lagom busig och kelig. Nikita ääälskar cheerios ^^ óch de brukar få varsin och smaska på efter städning av buren då blir dom så lyckliga!
(på bilden har dom fått en julstrumpa som Nikita direkt plockade av bollarna på den busen)
// Elin B.
#10 Har inte pengar så det räcker till resa
Har köpt för mycket julklappar 
# jo haha den var i fel format ^^ dumma jag haha.
när blir det röstning då ?
// Elin B.