suck...kan året sluta mer tragiskt
innan jul fick jag ju musungar som dog, sedan mamman (läs dräktig…hjälp), nu är systern på väg att dö med, hon hade krypit in i ett hus för dö, hon var iskall på magen och tassarna
har fått i henne lite vatten (flaskan fungerar ju som den ska) så nu är hon mer sig själv förutom att hon är väldigt slö och pälsen är "fet" eller hur man nu ska kalla det, den svarta pälsen som brukade glänsa så enormt mycket
ge mig gärna tips på hur jag ska hålla henne varm och go så att hon kan bli piggare, hon har krypit upp och lagt sig under kragen i nacken på mig just nu och börjar bli lite varmare om magen och tassarna
beklagar ivanhoe :(
Försök få i henne vätska och mat, vill hon inte äta vanlig mat så kan du försöka ge henne barnmat hon kan slicka upp istället för att tugga i sig. Ställ buren nära ett element eller under en lampa en stund så hon får det varmt. Ev kanske sätta henne i egen bur tills hon mår lite bättre.

Oj vad stor hon är nu :).. vilken sötnos och gud va hon är så lik sin far.. hoppas hon klarar sig :/
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
hon är under tröjan och busar med den, hon blir piggare och piggare ju mer vatten hon får i sig, hoppas lilla kelgrisen klarar sig och att det bara är så att hon saknar sin syster och är deprimerad för det och inte sjuk

#5 jag tror det e för att hon dog.. hennes mamma var likadan när systern dog :/
Men skönt att hon är piggare nu :)
Mvh Caroline
hon år piggare men samtidigt är hon fortfarande slö
men så kelsjuk som hon är nu har hon aldrig varit förut, ligger gärna och myser när man smeker henne och hela hon bara darrar (spinner)
nu började hon klicka, sedan hoppa om kring la sig ner och slutade andas och röra sig
jag hoppades att det inte skulle ha varit lugnet före stormen med att hon blev piggare
först ungarna där den sista dog på julafton sedan den första svarta honan rip 28december (mamman) där efter den andra svarta honan rip 31december, när ska nästa dö? På min födelsedag kanske (om 1 vecka) så är alla dagar som man kan fira förstörda
Beklagar verkligen, skickar en tröstkram till dig.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
tack den värmde
Oj hjärtat vad jobbiga dessa senaste veckor varit för dig. Tycker det är underbart att se/läsa om hur dina möss och du växelverkar.
kramar till er alla
visst har dessa veckor varit jobbiga för mig, de år ju mina små älsklingar och det är jobbigt att inte kunna göra något åt att de dör bort
det börjar kännas hoplöst med djur just nu, med tanke på att det var en råtta som dog men där var felet mitt att jag inte upptäckte att det kom blod tillsammans med urinet och gav bort honom till en som ville ge honom en andra chans (jag klarade inte av att han högg mig eller attackerade sina kamrater)
men jag hoppas på ett lyckligare år när det gäller djur för mig
nej varför ska det nya året börja lika som det gamla slutade, nu är den 3 honan från ******* (ni lär kunna gissa vem det är jag menar om ni läser denna tråd ordentligt) på väg bort, nu är hon slö och skabbig päls som står åt alla håll
kan iallafall säga att de har haft ett bra liv under den tiden jag har haft dem
men det känns mer och mer hopplöst med att ha djur, det senaste halvåret har allt som går gått emot mig, först mycroplasma sedan ohyra sedan mycroplasma igen och nu dödsfall suck…

Säg inte att den tredje systern håller på att dö :/.. kolla upp hur det med med den andra systern :/
Mvh Caroline
har upptäckt en sak nu hon har börjat kvittra så det låter som mycoplasma som en annan mus hade under hösten och jag har ju sådan medicin mot det här hemma, det kan ha varit samma hos de andra 2 förutom att de inte kvittrade som den här gör, hon fick en dos för en halvtimme sedan och hon är piggare just nu
det börjar bli för mycket för henne nu mycoplasma plus snedskalle hon klarar inte gå på slät mark just nu (och det kunde hon igår eller rättare sagt springa utan att ramla omkull) dax att låta henne somna in tror jag
Beklagar verkligen :/