Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 446 ggr
kastrullis
0

HJÄLP!! Slemblobb!

Det kommer slemmblobbar med Kakans bajs. Blobbarna är vitgula. Ibland är bajspluttarna täckta av slem…..
Hon är pigg och glad, men möjligtvis lite mager….

Vad är detta?

Kastrullsan

mandymoo
0

Är blobbarna vitgula eller bajset?

Har jag aldrig sett … men hoppas att någon som har mer erfarenhet vet vad det kan vara och ge råd.

kastrullis
0

blobbarrna är vitgula, men i bland täcks bajset av slem som är vitgult.

Shihiro, som dog i november, hade något liknande, blir därför orolig.

kastrullis
0

Kan det vara parasiter?

Grodan
0

Nä, det tror jag inte. Vissa fröer är drivande samt slembildande, så det är helt normlat med slem i avföring - speciellt om de är lite nervösa.

Vitgula slembobbar vet jag dock inte så jag råder dig att samla ihop dessa o gå till veterinär med för undersökning i mikroskåp - kanske vet de vad det är! Annars skickar man in bajsprov till lab.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

kastrullis
0

ahaaa…just det.. Jag har en del linfrö i min musmix, kanske är Kakan särskilt förtjust i dem? Ska pröva att ta bort dem.
De verkar inte så nervösa, men just nu är de rätt vilda, de bygger gångar i mossa och jord och "försvinner". Men de kommer alltid och hälsar… Vi ser genom glaset på terrariet hur de pysslar och grejar….

mandymoo
0

Hoppas att det bara är något sånt - att det är maten. Bara man vet vad det är o att det inte är något "farligt" så är det ju lugnare …

Låter ialla fall som om dom har jäkligt mysigt o kul när dom hjälper till att möblera om i buren ;) Tänk att vi 2-benta aldrig kan lära oss hur dom vill ha…

mandymoo
0

#0 Hur har det gått? Har du sett mera eller är dom borta ?