HJÄLP!! Slemblobb!
Det kommer slemmblobbar med Kakans bajs. Blobbarna är vitgula. Ibland är bajspluttarna täckta av slem…..
Hon är pigg och glad, men möjligtvis lite mager….
Vad är detta?
Kastrullsan

Är blobbarna vitgula eller bajset?
Har jag aldrig sett … men hoppas att någon som har mer erfarenhet vet vad det kan vara och ge råd.

blobbarrna är vitgula, men i bland täcks bajset av slem som är vitgult.
Shihiro, som dog i november, hade något liknande, blir därför orolig.

Kan det vara parasiter?
Nä, det tror jag inte. Vissa fröer är drivande samt slembildande, så det är helt normlat med slem i avföring - speciellt om de är lite nervösa.
Vitgula slembobbar vet jag dock inte så jag råder dig att samla ihop dessa o gå till veterinär med för undersökning i mikroskåp - kanske vet de vad det är! Annars skickar man in bajsprov till lab.

ahaaa…just det.. Jag har en del linfrö i min musmix, kanske är Kakan särskilt förtjust i dem? Ska pröva att ta bort dem.
De verkar inte så nervösa, men just nu är de rätt vilda, de bygger gångar i mossa och jord och "försvinner". Men de kommer alltid och hälsar… Vi ser genom glaset på terrariet hur de pysslar och grejar….

Hoppas att det bara är något sånt - att det är maten. Bara man vet vad det är o att det inte är något "farligt" så är det ju lugnare …
Låter ialla fall som om dom har jäkligt mysigt o kul när dom hjälper till att möblera om i buren ;) Tänk att vi 2-benta aldrig kan lära oss hur dom vill ha…

#0 Hur har det gått? Har du sett mera eller är dom borta ?