kanin eller ... ??

Söt! Jag skulle kunna köpa en sån av dig!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja inte helt fel *Ler*…. men vill med säkerhet ha den med längst öron ;)
vädursöron kan man få det?

Gör inte ens nåt att det är tan! Hur sött som helst!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#4 Vädursöron
Vet inte om jag har genetiskt material för det

Ja du får prova *ler*, inte kan dom väll ta illa upp så söt som den är.

amaira - jag vet att jag frågade i någon annan tråd om i vilket program du använde för att genmanipulera *Ler*
äääääälskar vädursöron…
amaira, bra om svansen syns… *fniss*

Ja hon har ju glömt svansen *Ler*
musen har GÖMT den… fusk
#9 Jag har Corel Photo-Paint. Men kan lika gärna använda Adobe Photoshop med samma resultat.
Sonen tycker Adobe Photoshop är tusen gånger bättre, men jag gillar Corel bäst. Är inkörd på det, och det programmet har några effekter som jag använder som inte Adobe har.
Istället för att fråga efter program, fråga efter vilket verktyg jag använder
. Till stor del jobbar jag med kloningsverktyget. Det kräver lite övning för att få det bra, så det inte syns. Men det är definitivt inget svårt!
Även klipper och klistrar gör jag mycket, och sedan suddar det markerade inklippta så jag får det bra.
För att fixa öronen på den här musen använde jag "effect tool" - vet inte vad det heter på svenska eller i andra program.
Det är ett verktyg som … nu ska jag försöka förklara. Det är en pensel, eller snarare ett tops
ett sånt dära man har i örona du vet (nä, det har inget med kaninöron att göra
).
Med den drar man liksom ut det som redan finns, till exempel kan man "sudda" skarpa gränser till att bli oskarpa, som att använda ett dåligt suddgummi som inte tar bort utan smetar ner alltsammans istället.
Så först har jag "smetat ut" musens öron, och sedan klonat lite så det ser ut som päls och inte som smet.
Fattar du?
Lycka till, säger jag bra. I att försöka förstå vad jag skriver alltså. Men jag gjorde i alla fall ett försök.![]()
Här följer en svans … (mer eller mindre lyckad)

du skulle inte tagit bort svansen ju…
Corel är bra har jag hört… jag kör med paint shop pro… tyvärr inte världens bästa program… men är inte så intresserad av att göra om möss utan att göra kollage, ecards å annat skräp… typ hemsidedesign etc
#15 "du skulle inte tagit bort svansen ju…"
Nä, det har du ju rätt i.

Jag förstår…. o håller med din son *ler* Photoshop är bättre ;)
Nej jag tror helt enkelt att det är lättast där man lärde sig först…
Jag ska installera Photoshop CS 2 o sen försöka få uppgraderingen till 3 som tydligen ska vara mer än otrolig *ler*
Fast just jobbar jag i 7, vilken har din son amaira? Alltid kul att höra då den ändrat sig så i dom olika variationerna och jag vet dom som fortfarande jobbar i 5 för att dom gillar den - har nog enbart med att göra vad man känner att man behärskar.

Ja glömde… jag gillade helt klart kaninsvansen *ler* Den var lite liten men otroligt söt ;)
tror det var femman jag lärde känna i photoshop… fast jag behärskade den inte helt… o ärligt är jag inte så superduktig på att förstå allt i paint heller… gimp laddade jag bara ner, unzippade å slängde… HELT obegripligt… för å inte tala om dreamweaver etc… GAH!!! det ska ju vara ENKELT!!!
#18 Liten?
Den är jättestor ju! Bara det att kaninen sitter så den inte syns
. Och så är det fullt med ljusa hårstrån i ytterkanten, den är ju vit på undersidan såklart, det har alla kaniner.
Först ska du titta ordenligt. Sedan ska du titta lite mindre ordentligt. Sist ska du lägga till i fantasin det du inte ser. Och då ser du hur bra jag ritat!

#20 Ahhhhhhhhh då ser jag ju genast den enorma kaninsvansen på bilden *ler*
mmm… jag med… genomskinlig lixom

tänk vi är inte bara för trevliga så att det blir för roligt… vi är kloka också *ler* eller var det lättlurade ??? 
synska menar du väl? hihi

Låter mer exotiskt *ler*