Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1401 ggr
imsuchadiva
0

siames + svart/tan = ?

Hej!

Om man parar en siames hona med en antingen svart eller en svart tan hane. Vad kan man förvänta sig för färger då?

De svarta hanarna har svart och choklad bakom sig.
Siamesen vet jag inte. Men tror hon kommer från MalinMalin om jag inte minns fel.
Men rätta mig om jag har fel Hilde.

Tallullah
0

Hmmm…är det mina møss du ska paraSkrattandeKyss??

Vill du skicka bilder på møssen?

imsuchadiva
0

hih jaa :)

kan skicka bilder om några dagar, datorn är trasig så alla bilder är borta, och ska snart åka till pappa så hinner inte ta några bilder idag.

Digitalis
0

Om inte hanarna har siamese bakom sig borde du få ungar i deras resp. färg och kanske något annat beroende på vad som finns bakom honan. Avel är ju genmatchning. Matchar inte föräldrarnas gener blir det ofta svart eller agouti (om det är någon tickad variant inblandat). Avlar man in tan dyker det också upp.

Vill du avla fram siameser bör du inte använda black tan i linjen.

//frida

imsuchadiva
0

Avlar inte på färg utan temperament. Tack för ditt svar :)

Digitalis
0

Det ena behöver ju inte utesluta det andra om man har ett val.

//frida

imsuchadiva
0
[Kamillah]
0

#6 Jag tror hon menade att du inte behöver avla på bara temperament, man kan välja både färg och temperament.

imsuchadiva
0

Ja men nu har jag två trevliga individer som jag ska avla på. (som tydligen inte "matchar" i färgen)

Digitalis
0

Svart och siamese passar utmärkt! Svart tan och siamese passar inte. Det var så jag menade. Om du väljer mellan två lika trevliga hanar dvs.

//frida

imsuchadiva
0

Jaha :)
Hanarna är bröder, så tan ligger ju i släkten. Är det fortfarande "dåligt" då?

Tallullah
0

Det spelar ingen roll…det viktigaste är at djuren har trevligt temperament…Lycka till med parning! Blir spännande med musungar igjen!Skrattande

imsuchadiva
0

Släppte ihop henne med en svart pojke idag, och de är jätte snälla mot varandra :)

BMEXX
0

Oh lycka till!

// Pabblo