Hörru och Hurra
Aww vilka sötnosar
Tack Thiah! 
Det jag tycker mest om, är glädjen i ögonen!
JA det och ivern dom visar. Iver över att få sällskap.

Vad underbart!
Och om jag kan din smak rätt så är du förmodligen ganska nöjd med typen också? :)
Älskar mina stora små vänner..
Typen är helt underbar! Perfekt!
Den ljusa ser ut som om den har en tröja på sig, :) Vad gulligt!
#5 "Och om jag kan din smak rätt så är du förmodligen ganska nöjd med typen också? :) "
Haha Terato, huvudet på spiken, älskar typen med stooora öron, stooora ögon, lång slank kropp, härligt lång piskformad svans som liksom hör till musen, och inte bara är en liten "snörstump" som någon placerat där bak
. Jag vill också ha ett kraftfullt huvud.
Det här låter som taget ur standarden tror jag, men jag älskar vackra möss!
Och så gillar jag de gulliga också. De som är mindre, har lång silkeslen (rak satin)) päls, är pigga och busiga och djärva på ett annat vis - och givetvis snälla. Såna som Cheri, Lilla Gumman, Flora, och Ih-Björn, det är en helt annan typ.
#6. Tack Grodan! Men, ta inte i så du spricker
, haha. Jag är bra på att fota!
De visas i bra vinklar.
#7. Ja MissDiss, det gör det verkligen ser jag nu, en liten charmig tröja, haha! Hurra är ju satin, så det glänser på olika ställen i olika ljus. Men hon är inte heller vit!
Har reggat henne som creme/fox, men vet inte vilken färg hon egentligen har. "Off-white" är det enda jag kan säga med säkerhet, inte riktigt vit. Den vita foxmagen syns tydligt i vissa ljus, vilket bidrar till tröj-effekten på fotot (inte i verkligheten).
#8 Charmerande! ;)
#8 tss… du kan inte lura mig… jag har öga för typ
… ja, det finns ju förstås Morakullor i stamtavlan… Dubbel upplaga av både Morakullan´s Åbåjmus och Morakullans Åladomus. Och därmed fyrdubbelt av holländska Rembrandt.
Och så ett koncentrat av "mina egna" möss också förstås.
Hurra och Hörru är faktiskt bäst i typen av H-ungarna. Hipp var också bra när jag sist såg henne (har flyttat till Elin).
Resten har den breda baken som jag lyckats få in i mina möss
och försöker få bort igen. Hej och Hallå har dessutom ganska små oproportionerliga huvuden.
För en gång skull klickar både typ och temperament i samma mus!!! Möss, till och med. Både Hörru och Hurra har - i mina ögon - toppentemperament, är så glad över dem.
Får jag dessa möss även i champagne-argente i rätt ton (i mina ögon) är min lycka fullständig!! Det finns åtminstone rätt färgggener i dem (för mig).
Och så de här blekgenerna … de är ju ganska gulliga … 
Det har varit roligt att följa denna kull. Jösses vad de har ändrat sig allefter som de har växt!
De har liksom växt i otakt med sig själva, ena stunden perfekta, nästa stund oharmoniska i typen igen. Först vid närmare 4 månader verkar de ha stabiliserat sig. Nästan i förra veckan faktiskt (de är födda 8 juni).
Just i förra veckan har de lagt på sig den här "vuxen-tyngden" eller hur jag ska säga det. Känns stabila, stadiga, och ganska färdigväxta.

#11 Åladimus! Pappa till min Sveakull! :)
#13. Är det? Vad kul! Och han heter alltså Åladimus? Ha, vem kan läsa Elins kråkfötter
. Efter mycket funderande tydde jag det till ett o, såg aldrig möjligheten att det kunde vara ett i
. Nu får jag ändra i stamtavlorna 

Ja, eller så ljuger jag! :O
Nä, men jag tror aldeles bestämt att han heter så. Svea var ju en väldigt feg mus och jag tror att modigheten hos hennes ungar kom från Åladimus för jag minns när jag träffade honom att han var väldigt trygg av sig. Och snygg var han.
#11 bättre typade möss än de holländska har jag inte sett… eller jag älskar just den typen, när de har smäcker lång kropp och öronen högt ansatta (de flesta engelsktypade har ganska lågt ansatta öron)
Åladimus är det 

Jag gillar också när öronen sitter högt! :)
Elin gillar dem lite längre ner, för hon gillar breda huvuden och huvudena ser bredare ut om öronen sitter längre ner. Inte sant, Elin?
#16. "bättre typade möss än de holländska har jag inte sett…"
Det är ju det holländska som jag suktat efter här … den typen jag vill få in mer av i min "mus-gen-pol".
Mina möss är ju inte bara "möss", de är ju också "ett koncentrat av musgener" som just jag vill ha. Tänker väldigt mycket i "gen-innehåll i mina möss" när jag avlar. 
#17. "Jag gillar också när öronen sitter högt! :)" Och jag gillar när du pratar i mina trådar!!! Gillar alltid att prata och diskutera och "tänka" med dig!! 
Gah så söta små liv du har där! 

#18 Hihi, ja, visst är det underbart!
#20. Hihi igen. För Hihi tillhör också kullen. Hon är jättesöt med en härlig cinnamonfärg. Lite för bred bak dock, och så är hon tyvärr för springig. Helt tam, men lite mer ivrig att upptäcka världen än att upptäcka mig.

Hörru ser ut att säga "Kom hit och hämta mig, Muszimba!!!!".

En Hörru-upp-putt.
Underbara möss! Gillar dem skarpt! Jag som alvar katter har precis samma smak
"älskar typen med stooora öron, stooora ögon, lång slank kropp, härligt lång piskformad svans"
Det är ganska exakt mina krav på en bra cornish rex-katt
Inte konstigt att jag föll pladask för dina möss! Mycket mycket fina!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
villka sötta mös