människor och møss
Vi som älskar små møss och pysslar mycket med dom…hur ser omgivningen på oss?
At barn har møss och hamstrar är vel inte så ovanligt,men at vuxna sysslar musavel och utställningar,är vel kanske inte lika vanligt…
Blir vi sett på som tokiga? Vilka reaksjoner får ni från andra människor?
jag blir sedd som tokig av äldre folk kring mig, men samtidigt tycker de att mössen är söta
en sak som jag anser är tokigare som jag gör är att köra folkrace, vilken vettig människa tar på sig en tjock overall frivilligt när det är 25-30grader utomhus och solen lyser skapet för att sedan sätta sig i en sardinburk med hjul

För min del så undrar folk varför jag har valt möss som husdjur när jag har berättat att jag har små gnagare. Brukar inte direkt säga möss, utan om de frågar vilken typ så säger jag det. Det då folk oftast inte gillar dem mer än i fällor.
När jag förklarar varför, så undrar de om mössen springer fritt i lägenheten, gnager på ledningar och skiter överallt. De säger jag att de bor i en stor bur som är 50*80*50 cm och i den har jag haft max 6 stycken men kan ha typ 20 men tycker att det är för många i en bur.
En del tycker att det är lite gulligt när de får se dem och se hur sociala de är, en del tycker att de är lite äckliga med den hårlösa och långa svansar. När de hör att jag ställer ut så undrar de hur man gör då med så små. Svaret blir då precis som med katt och hund, men i handen hos domaren.