Godmorgon, ons 24 jan
Ojojoj sovit i mååååååånga timmar. Men skönt. Vaknar o tänker att någon finns nog här att prata med… men inte då - inte en endaste liten kotte verkar det som. Men ni sussar säkert söt än *ler*
Passar på att säga godmorgon då jag kommer att vara iväg mer eller mindre hela dagen idag.
Hoppas ni får en bra dag och njut av snön för den ska tydligan töa bort till helgen *snyft* man jag hoppas att den får ligga kvar.
Vad ska ni eller vad har ni hittat på idag?

God morgon!
Jobbar som vanligt hela dan. Ska strax gå och fika men kan inte låta bli att kolla in här först. I går var det full rulle så här dags, men i dag var det väldigt lugnt. Är alla ute i snön?
Gomorron. 05:55 - jo, jag sussade gott då, och ett litet tag till, det blev sent i går kväll.
Just nu är det jättevackert ute, solen lyser på ett tjockt lager snö som täcker allt, och då menar jag allt. Som fond är himlen djupt blågrå med ljusare glipor i. Vackert. Tror det är kallt. Ska ut med kameran tänker jag mig, och pulsa lite.
guten morgen
.gif)
En helt jävla underbar morgon blev det faktiskt. Fast det trodde jag inte när jag vaknade… oj, så ont jag hade överallt! Kunde inte kliva upp innan jag hade masserat bort alla ontisar på min kropp- tog en timme faktiskt. Och sen lekte jag med dåggen o illern å vi tog en härlig prom å käka frulle! o nu sitter jag här… igen… men kanske inte så länge

Tittar bara kort in för att säga hej - är hos min farmor och hälsar på. Hon har somnat en stund o jag ska iväg o handla lite gott fika bröd - hon ville ha det *ler*
Vinkar lite innan jag rusar vidare
Good mornin´
Jaapp kom just hem från skolan.. det var en före detta nazist där och berättade om sitt liv. Det var riktigt intressant.. o mycke information!
Hmm.. funderar på lite grejer..om skolan.. tänk om jag skulle byta :/ vet inte..
Vet ej vad jag ska göra idag :P Men imorrn!! DÅ är det Streetdance:) Med min kompis!
spännande, vad hette han?
Christian.. eller om han stavade Kristian. Vet inte :P Men han sa aldrig efternamnet… En riktigt hemsk men ändå intressant historia. Skulle kunna berätta men det var så mycket xD Men kan korta av..
Han bodde i Skåne.. när han var 15 år dog hans mamma.. av cancer. Han hade tagit hand om henne.. istället för att va med kompisar o så. Och hans pappa brydde sej bara om hans syster. Så han blev ensam med sin sorg. Och det gick inte så bra för honom… han kom in i en krets.. av nazister. Och han blev kriminell. Han gjorde vapenbrott, misshandlade folk, rån, sprängattentat och massa grejer. Han blev själv misshandlad. Och en gång fick han en kniv in i ryggen… så långt in så att lungan punkterades. Hans kompisar ringde ambulans.. men dom vågade inte komma fram till honom förrens polisen kommit dit. För det hade nämligen varit ett gängbråk mellan nazisterna och dom okända.. från nån orginisation. Han fick lokalbedövning (!) Endast.. för att hans lunga måste få luft när dom tar in en slang i lungan. Och han kände det.. han såg när dom tog in det stora röret mittemellan revbenen och sen in i lungan. Han berättade att en sjuksköterska skulle va snäll och sa till honom att du kan hålla i min hand om du vill. Då svarae Christian: Vill du att jag ska krossa din hand???
Han blev bra igen.. men har försämrad lunga. Han mådde så dåligt psykiskt så att han ville ta självmord.. men han hade faktiskt två kompisar som kom och hälsade på honom i sjukhuset och brydde sej om honom som person ej som nazist. Så han beslutade sej att börja ett nytt liv.. han flyttade till Stockholm under skyddad identitet. Så att inte hans nazistgäng kunde hitta honom. Nu bor han i Stockholm.. har massa jobb som att hjälpa ungdomar. Och är med i föreningar och föreläser i skolor runt om i landet. Han berättade väldigt bra. Man kunde se allt framför sej när han berättade. Jag lärde mej lite om det där nu,.. visste inte att det var SÅ hemskt med nazister.
Vaknade med massa värk o totalt slut i hela kroppen. Skulle handla o tänkte sen vila. Men så blev det ett telefonsamtal med veterinären o sen gick det ju inte att vila. Ska dit med vovven o den räkningen sabbar troligen hela min ekonomi (då förs troligen ej ersätter). Så jag får väl låta bli att äta några månader nu. Går det att leva på soppa gjord på spik? suck!
Kan i varje fall glädja mig åt mina andra djur som mumsar, sover o busar!
Men nu ska jag sabba min nacke ännu mer med att skura burar. Hade jag kunnat koppla av o vila så hade jag mått bättre.
Jaja fy vad jag gnäller men det är en sån dag idag helt enkelt då allt bara känns pest!