Säg ett bra datum!
Att göra vad? Vad som… ett datum då du VILL göra något kul! Hur länge kan du vänta? Eller finns ett speciellt datum då du alltid vill göra något kul, t ex 1 april - ha en improvocerad vansinnesdemo?…
Hahaa… -.- Jag kan ha kul när jag vill!
Men menar du när vi alla på musifokus ska göra nåt skoj.. isånafall vet jag inte :P

putt

25 januari 2007 :D Jag kannske ska köpa möss

Jag tycker att i slutet på mars - tillsammans med SveMus årmöte, låter som ett bra datum att passa på att ha lite annat skoj samtidigt…
Men frågan är vad det finns mest intresse för. Då årsmötet ju måste få ta sin tid o är det viktiga.
Vill vi ha utställning, kurs, musbytardag med fika och trevligt umgänge?
Slutet av mars låter bra för mig med om vi kan spika det lite före. Jag lägger 6 veckors-schema på jobbet.
Utställning, kurs, musbytardag låter allt lika bra. Jag ställer upp bara jag inte jobbar.

#5 Kan vi åka tillsammans???
Ja, absolut kan vi det!

Så som allt verkar så lär årsmötet med utställning/musbytardag helgen 24-25 mars.
Ja mars låter rätt så bra:P Men vart??? måste veta i tid. Jag bor så långt ifrån allt…

Allt är inte riktigt bestämt ännu, men det kommer att vara i Stockholm eller Uppsala.
Om det är i uppsala kommer jag nog ej kunna… tyvärr:/
OKey tack
men det här är inte ett SVEMUS-datum, utan mer ett träffas-fika-å-umgås-för-musfolk-datum!!!

Okey då kan vi ju titta efter ett tidigare datum att träffas för det om några vill *ler*
Datumet är inge problem för mej.. det är resan :/ Om det är i Uppsala asså.. det är föör långt bort. Har ingen som vill åka dit me mej. Min mamma gillar inte att skjutsa mej överallt. O känner inte för att åka tåg me möss.

Malin; det går ju tåg till Uppsala. Jag tar alltid tåget när
vi har utställningar där så att ha sällskap av någon vuxen är det inga problem. Jag ställer upp som "dagmamma" om din mamma vill det.
#15. Ja det går bra .. om vi ska till uppsala. Det vore jättebra.. :) min mamma sa att det gick bra. Men om det är i sthlm så kan jag nog ordna skjuts och allting :)
INTE 27 januari. Inte 5 maj. Inte 12 maj. Inte 20 januari heller. Dessa dagar kan jag absolut inte, och jag tänkar vara med, vad det är blir…

Nej inte 27 januari det håller jag med om *ler*

I slutet på maj, början på juni 
Inte 17 april!! :P Sen kan jag inte komma på mer.. ;)

#19 Men då är det dax för nästa träff ju *Ler*
18 februari? (eller är det en vardag?)

#22 det är en söndag (fastlagssöndagen)
18 februari går utmärkt för min del.
fastlag vad är det? fasta? eller en lag om att man ska vara fast? eller en lag för att fästa? hm…

Av gammalt är fastlagen de dagar som är avslutning på förfastan. Fastlagen är tre dagar lång. Fastlagssöndagen, blåmåndagen och fettisdagen. Det är kalasdagarna före den långa fastan. I sydligare länder är det karneval som kommer av det latinska uttrycket carne vale som betyder "farväl kött". Det här är av gammalt den rätta tiden för fettisdagsbullar eller semlor, fast nu för tiden då alla traditioner mer eller mindre har förlorat sin ursprungliga betydelse har bruket att äta semlor spritts ut över hela våren.
Fettisdagsgubbar är en annan gammal sed knuten till fastlagen i många trakter, bl a i Alfta i Hälsingland

oj, vad knepigt det lät… me andra ord, svälta några dagar för att sedan svulla semla? så knäppt…
oki 18 feb kör vi!

Ja här behöver vi inte pina oss så för att få äta dom goa bullarna *ler*
Ja då bokar vi in det datumet i våra kalendrar *ler*
Ja 18 blir jättebra:) Gillar inte semlor :P
jag gillar mandelmassan å grädden… men nu äter jag inte sånt skräp utan håller mig ifrån onödiga kolhydrater, så det så! 
Mandelmassa och grädde … mmm
… vad ska man med bullarna till, de tar ju bara plats i magen så man inte kan äta så mycket mandelmassa och grädde? 
Äter jag semlor så ska det vara väldigt lite, jag mår så lätt illa av "köpebrödet", även om det kan vara gott.
Men men, inte heller jag äter sånt längre. Har låtit bli socker ganska länge nu, och då smakar ALLT mycket bättre, medan produkter med mycket socker i (det mesta man köper faktiskt) nästan bränner i munnen. Det är inte längre gott! Och det är jag glad för!
Duktig du är! Är du också sockerberoende/överkänslig mot socker?
Hmpf.. jag har faktistiskt inte ätit godis på 2,5 år nu:) Och undvikit chips, popcorn och liknande! Det har gått jättebra:) man kan klara sej utan…
Det tog 2 mån för mej att få bort socker/söt/godissuget. Nu har jag inget sockersug alls.. så tänker inte en tanke på godis. Och absolut inte ätit godis… klarar mej underbart bra utan. Jag har märkt att på sistone har jag inte ätit chips, popcorn eller nåt sånt:) På ett halvår ungefär…

Hur många kan nu den 18e ??? Kan vara bra att veta för att kunna hitta ett bra ställe att vara på *Ler*
Jag tror jag kan den 18e, måste bara höra med han som sköter det mesta av planeringen här hemma…

#35 du ska alltså låtsas att han får vara med o bestämma *ler* Smart drag du börjar lära dig hur karlar ska skötas ;)

Jag har inget inbokat.

Jag har inget inplanerat den dagen, var skulle vi vara?