Röd runt ögat?!
För kanske en 10min sedan så skulle jag ge alla våra möss en liten nöt..
När jag ropade på en av våra mus killar (Supermus) så såg jag att han hade något rött runt ögat.. han ser nästan blind ut i det ögat..
Jag förstår inte vad det är eller hur han har kunnat få det :/..
Kan det vara skabb?
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider

han ser inte ut att må bra, precis så såg mina honor som dog, ut i pälsen som kom från er, ingen glans i pälsen plus att pälsen ser fet ut

Han har aldrig haft glans i pälsen.. precis som sin far.. och det där med fett är att vi hade han i handen.. =/..
men vi fick iaf tag på vett (äntligen)
Hon sa att det säkert är något han är allergisk mot.. han fick en sån majsring av oss igår.. och vi tror det är därför.. så vi tog bort det och ska göra rent buren.. blir det inte bättre .. så sticker vi till vet med den lille :/
Mvh Caroline
Jag tycker nästan att det ser ut att vara ett rivsår under ögat, som fått ögat inflammerat? Fast det är lite svårt att se hur det röda ser ut, det kanske inte alls är som ett sår?

Mvh Stephanie 

Det ser ut som att han har fått något vid ögat och försökt klia bort det. det är kanske en millimeter under ögat han har "såret"
Men som jag ser nu så har det blivit bättre :).. så det kanske bara va att han va allergisk mot den majsringen han hade fått
Mvh Caroline
#5 Kanske han har fått något i ögat då? Det är inte omöjligt…

Mvh Stephanie 

kanske det.. för nu när jag tittade till han igen.. så kollade jag ordentligt vid ögat.. det är inget sår.. det är någon gegga som kom ifrån ögat
Mvh Caroline
det står fel i rubriken va? det var inte örat utan ögat?
det är vääääääääääääääääääääldigt ovanligt med öronproblem… jag hade dock en hane från Finland som fick det och bläää det var så äckligt att jag inte kan skriva om det…
Killens öga är någon slags skada tippar jag på. Antingen ett hårstrå som växer innåt eller som Stäffi föreslog: att han fått något i ögat (det är inte så vanligt, men om han bor med andra möss kan de ha kivats)
Ögonproblem är även sekundära symtom på sjukdom, så kolla hans allmänna tillstånd… Gå igenom hela musen från nos till svansspets för att se om du hittar något annat problem. Kolla även efter ohyra.
Använd dessa Artiklar som hjälp
- Ta hand om musen…
- När du ska köpa möss (friskkontroll)
- Mina möss är sjuka igen…

#8 haha.. har inte jag tänkt på.. tror min dator har gjort det ^^
Men tack för tipsen iaf.. ska läsa igen dem
:)
Mvh Caroline
fixade rubriken, tänkte inte heller på det först 

men berätta nu om musen o ögat… vad har du gjort? har det blivit bättre? sämre?

Tog och slängde majsringen och städade rent hans bur..och nu är allt bra med ögat :)
Så det han va nog allergisk :)
Tack ska ni ha för all hjälp!
Mvh Caroline