Øppna burar
I hälgen var jag i Småland och på väg hem var vi innom en Zooaffär i Jønkøping…och vilken affär! Det var den størsta och mest välasorterade och fremfør allt RENA zooaffären jag har varit inne i, (och jag har varit inne i MÅNGA) Och en jättetrevlig betjäning visade mig møssen och jag fall direkt før två ursøta mustjejer
Så dom fick bli med hem till Värmland.Dom är inte speciellt redda så nu har jag inrett en øppen burløsning åt dom. Självklart får dom inte vara i den øppna buren utan när jag är med den førsta tiden..Jag tycker det är jättespännande.
Vore kul å høra vad ni andra har for ärfarenhet med øppna burar? Jag vet ju att Amaira har øppna burar
jag brukade ha locket av på dagarna när det inte fanns några bäbisar, och det var mycket roligare och jag tror mössen tycker det är roligare!

Får man fråga om du kommer ihåg vad djuraffären heter?=)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Ja,det var det å komma ihåg da…det var ett konstigt namn…det ligger ved et større køpcenter nånstans…jag kommer ihåg om jag ser namnet….hmmmmm
Har sett på eniro nu…tror det måste vara RILO??

Rilo zoopermarket?
Mvh Caroline

Finns bilder hur det ser ut.. ifall det va rilo =)
Mvh Caroline

Var inne och kikade på deras hemsida och reagerade på att de säljer chinchillor och att det står så här: "Alla djur hos oss är svenskuppfödda. Vi samarbetar med uppfödare som har lång och stor erfarenhet."
Om man som uppfödare av chinchillor och medlem i Scaf (Svensk chinchilla avelsförening) skulle sälja till djuraffär så blir man utesluten ur föreningen. Det är alltså ingen seriös uppfödare som skulle göra det. Så undrar vad som räknas som lång och stor erfarenhet?
Inte vet jag…men jag har aldrig varit inne i en zooaffär som har et så bra varusortiment som denna butik…och akvariarna var otroligt rena…inte några døda fiskar som fløt runt där inte,och inga alger på glaset…rena snygga akvarier och burar..
Och møssen hade et stort Dunabur…och dom var kønsorterade….

#8 Brukar det ligga döda fiskar och flyta runt i zoo-affärer?
Men det låter ju bra att det är rent och fräscht.
#9 japp iallafall där jag och tallullah bor (plus att de inte kan något om djur och behandlar kunderna som idioter)
#10 Ha ha…ja vi vet hur det kan se ut!
Men det är fler zooaffärer som inte är så noga med rengørningen…
Men ingen andra som har provat øppna burar?

Gillar inte rilo till 100%
För när jag köpte möss där första gången.. fick jag en hane och 20 ungar på köpet..
Andra gången så ville vi köpa en till mus tjej.. och så frågade vi om vi fick se könet på alla.. det va 2 mushanar i.. och de 2 la de i foder buren.. usch
Men som du säger.. de har det rent hos fiskarna :)..
Mvh Caroline
okej…jag fick et gott intrykk iallafall,men jag har ju varit der en gong bara…
Jag blev dessutom imponerad av alla leker och utstyr till gnagare..det fanns mycket av allting. Och alla djuren hadde det rent och fint.

Aa.. tycker om den hagen de har gjort till de stora kaninerna :)..
Dock gillar inte jag att de har en bur med möss där det står "foder"
Men det är billigt där.. :)Många stora burar till bra pris :)
Mvh Caroline
Grattis Tallullah till dina nya möss! Så roligt! 
Och kul att du provar på öppna burar! Jag ska inte orda mer om de öppna burarnas förtjänster, för det har jag gjort nog.
Att vara med i början, är en bra idé. Är de fortfarande unga, vilket jag gissar att de är, har de lätt för att "trilla ut".
Flertalet människor som har möss, har också ofta katt eller hund och kan inte ha öppna burar av den anledningen.
Men, jag låter "andra" tala för sig själva här…