hjul till pygmemus
Hej, vad har ni för hjul till era pygmemöss (märken, vart köpte ni dem)?
Det hjul jag har är för tungt, de sitter i det och gömmer sig under det men de kan inte springa i det =(
Hjul till pyggissar?
Behøver dom ägntligen det? Nu är jag inte så førtjust i hjul till andra
møss heller…och min gullhamster får endast ha hjul iblant…dvärghamstrarna har det aldrig…
Men jag vet ju att många tycker ett hjul är ett måste i musburen,men jag är rädd det stressar djuren…
Jag upplever att mina pyggisar har ett stort behov av att röra på sig så jag tror de mår bra av det.
min hamster bryr sig inte alls om att springa i sitt hjul så det är väl individuellt. hon sitter hellre utanför hjulet och snurrar på det med tassen.
Ge dom lite pinnar att klättra på i stället, mycket bättre för dom.
Hälsningar Malin
Jag har stora plasthjul till mina, så pass stora att dom kan länga hela kroppen utan problem. Det är väldigt uppskattat här hemma!
Kroppen och svansen ska kunna vara i en helt naturlig ställning, vilket är omöjligt trots storlek på hjulet. Vissa små svanslösa djur som dvärghamster kan klara det bra om dom har ett väldigt stort hjul. Men personligen ser jag bara nackdelar med hjul och förstår inte varför folk fortfarande använder dom.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Men hur bygger man / vart köper man "springplattor" istället?
jag är säker på att jag sett sådana i några bildtrådar här :s
Springplattor….???? Vad sjutton är det??

#8 Vilken härlig idé! 
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
ja! precis dem jag menar. Vad tycker mössen om dem?

Ungefär som med hjulen, vissa gillar dem, andra inte. Mina är dock lite små, så de passar bäst till ammor med ungar. Bebbarna kan flänga runt på dem hur länge som helst!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter