Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1006 ggr
annastasia111
0

Pygme el Tam- möss sökes.

Jag finns i ESKILSTUNA & söker efter Mini möss-Tammöss honor.

Har ej bil så jag kan ej ta mej längre sträckor för att köpa.

Har du möss så skicka gärna foto till min mail med lite info. annastasia111@hotmail.com

Tack =)

Ceciliaolucifer
0

Hej,

Det är vissa skillnader när det kommer till Pygmemöss, minimöss och vanliga tammöss. Känner du till hur dom skiljer sig åt?

Främst är det storleken och kosten, och sättet man måste hålla dom som skiljer sig markant.

Minimöss och pygmemöss är helt olika saker och ska inte blandas ihop. Minimössen är otroligt svåra att få tag i och fanns tydligen i olika färger, men enligt hörsägen så hade dom en rad olika hälsoproblem, bla med balanssinnet.

Pygmemöss är små bollar som finns i hasselnötbrun och lila/blå färg. Det är inte många som föder upp dom men har man tur så kan man få tag i några. Många som har pygmemöss föder enbart upp till sig själva. En pygme är otroligt liten och är mindre än en golfboll i strl. Dom är inte lämpliga att ha i gallerburar då dom slinker igenom galler väldigt lätt. Det enda rätta är att ha ett akvarium eller terrarium till dom.  Dessa möss är inte lämpliga som gos och keldjur utan det är mer porslinsdjur som man får titta på men inte röra. Dom är starka flockdjur och upplevs ibland som skygga. Dom är nattaktiva men man kan locka fram dom tidigt på kvällen.

Ofta går det till så att köparen kontaktar säljaren och ställer frågor. Så titta under fliken tillsalu.

Lycka till!