Efterlyser möss!
Tänkte skaffa en mushane eller två inom kort och insåg att det kanske är svårare än jag trodde att hitta rätt. Så jag börjar leta redan nu. :)
Hanen ska vara frisk och ha ett mycket gott temperament samt lämpa sig för ev framtida avel. Helst engelsktypad och ingen gammal gubbe.
Jag söker främst en bandad dove eller annan tecknad dove. Men då jag främst kommer gå på temperamentet så är ni varmt välkomna att höra av er om hanar med andra färger också.
Har några riktigt härliga honor nu, men kan ev vara intresserad av fler honor också om rätt individer finns.
Hör av dig om du har några små som vill flytta hemifrån! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Hej! Jag har tre små hanar som var redo att flytta hemifrån vecka 5. De var bokade och skulle hämtas i helgen men jag har inte hört av den intresserade sedan i torsdags så jag antar att hon har backat ur utan att säga något.
Både mamman och pappan var resultat från avelsföräldrar och jag har inte hört om några speciella sjukdomar i släkten.
Mamman är en liten tjej som är extremt social och älskar att komma ut för att undersöka allt som finns. Pappan hade jag bara i några veckor. När han kom till mig var han en vettskrämd liten fegis men blev snabbt tam och social.
Jag lägger upp bilder på hanarna(bilderna är inte så nya så de har växt lite nu, om du är intresserad av någon kan jag skicka bättre bilder).
Den första är på Tiger som är lite långhårig, det är inte så tydligt på den här bilden. Genen med långhår har dykt upp lite då och då i släkten och har börjat tunnas ut, mammans syster var också lite långhårig fast mer än Tiger. Så att du vet att genen finns om du skulle vara intresserad av någon.
Nästa bild är på Lee, som också är en brun liten krabat med en liten vit fläck format som en trekant på magen.
Den sista bilden är på Nike som ser exakt ut som pappan. Han ser lite näbbig ut på bilden, men jag hittade ingen bättre bild och kameran har pajat men jag ska få tillbaka den den här veckan.
Jag har inte hållit på med dem så jättemycket så de är lite halvtama, de är nyfikna och kommer fram men vill inte riktigt komma upp i handen. Men med tanke på föräldrarnas temperament så har de goda chanser att bli väldigt tama med lite mer tid.
Skulle bli glad över svar även om du inte är intresserad så att jag vet.