Möblera om?
Är möss som hamstrar så de gillar omväxling och lite ommöblering ibland, eller vill de ha det på ett visst vis? Jag möblerar om då och då för att det verkar göra mössen mer nyfikna och pigga på att leka. Jag hoppas det är bra för dem så att jag inte gjort något som stressar dem. Möblerar om varannan gång som jag städar ungefär och de andra gångerna ställer jag tillbaka sakerna precis så som de var.
Mvh Therese
Ja de tror ja på absolut..
tänk själv när du möblerar om ..va nytt och skoj de känns :)
och som ja skrev i andra tråden att låta dom vara med undermöblering..de skuttar runt i spånet och leker :)
Ja, de verkar uppskatta att få vara med under möblerandet :-) Det sötaste jag vet är när de kommer fram till ens hand och sätter sina små framtassar på ett finger och tittar på en 
Jaaaaaa de gör Milton :D och trycker nosen mot en :)

De blir helt yra av lycka när man pular i burarna =oD
Jag e där o möblerar om stup i kvarten *fniss*
De älskar det och jag älskar dem =oD
Kramen!
hihi gosnosarna :)

Jag brukar ändra om lite i mina burar 1 gång/vecka utöver när jag städar burarna. Mina möss blir som små gummibollar då.
#6 - Gummibollar? Det lät som en rolig liknelse :-)

#7- de hoppar ju runt precis som gummibollar för att de är såå lyckliga över omändringen.

Jag möblerar om varje gång efter jag har städat buren. 
#8 - Vad härligt :-) Mina sprätter spån omkring sig. De är så förtjusta i att gräva också. Ska fixa en grävhörna till dem, men måste ta reda på vad man kan använda först.
De flesta burdjur behöver stimulans och att ge dem nya saker att utforska ger dem ju stimulans. Man har ju gjort försök på råttor där man haft en grupp utan leksaker eller inredning i buren och en annan grupp med leksaker och inredning och sedan jämfört dem och gruppen utan leksaker har varit lite korkade och sena medans gruppen med leksaker varit lättlärda och smarta. Även hjärnorna jämfördes tror jag… (minns inte)
Mina engelsktypade möss märker jag vill ha något nytt skoj att upptäcka VARJE DAG!!! Det är ett helsikke att hinna med att stimulera dem…
HAHAHHA ja jäklar vad du måste ha stor hjärna som kommer på allt Malin_2 heheh ;)
#14 haha jo , grodans kommentar till hela om råtthjärnor och ditt bygge.
Möblera om gör nog gott för båda parter..
dumstrutsar… 
*Mohahahaha* Nu började jag skratta så där igen.. och det är ditt fel Grodan!

Ja visst är hon en elaking Grodan *ler* som får en att skratta så glatt…