Nya bäbisar >.<
Sickna sötingar!! Här i stan säljer de inga möss i djuraffären. Tur de kanske. Men det verkar ju som folk hittar riktigt fina småttingar i djuraffärer numera.
Den sista grå-vita satinen var ju bara hur söt som helst :)
.. håller me ovanstående .._
"Den sista grå-vita satinen var ju bara hur söt som helst :)"_

Vilken djuraffär har du köpt dem i? Har bara sett taskig mushållning i de djuraffärerna som säljer möss, så jag blir lite nyfiken.
Den vit kaggeledstorget i göteborg! Dom har många olika färger, och de flesta mössen har rätt bra temprament, men hantering gör ju mycket också!
Dom har musungar ute i djurrummet, vanliga gallerburar, och runt 6 möss i varje bur. Hur det ser ut bakom där mössen föds upp vet jag dock inte..

Det vet tyvärr jag…
Glad att de fick ett bra hem hos dig!!
Jaså? hur bor dom där?
När jag hade prao i sjuan (länge sedan, men ändå) så var jag på amazon zoo i mölndal, och dom hade två dunaburar fulla med möss, kanske en 30-40 st vuxna av olika kön i varje plus bäbisar, och när vi skulle städa fick vi hälla ner alla mössen, i en hink, och efteråt hällde man i dom i burarna igen, så det var ungefär lika många i varje.
Nu tror jag inte han har kvar möss längre, men ändå. Sjukt att mössen kan ha det så dåligt även "ute" i butiken..