Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1100 ggr
jossehhh
0

Nya bäbisar >.<

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev lite tomt med bara 3 möss, så idag åkte jag till djuraffären för att köpa EN musbäbis!

Jag kom hem med tre >.< Men söta och goa är dom!

Helvit kille med långt hår och svarta ögon :)

jossehhh
0

Brunhårig tjej med vit mage och ljusbrunt bakom öronen, också långt hår!

jossehhh
0

Sista! En grå-vit korthårig satin tjej :)

Littlem
0

Sickna sötingar!!  Här i stan säljer de inga möss i djuraffären. Tur de kanske. Men det verkar ju som folk hittar riktigt fina småttingar i djuraffärer numera.

Den sista grå-vita satinen var ju bara hur söt som helst :)

Pimu
0

.. håller me ovanstående .._

"Den sista grå-vita satinen var ju bara hur söt som helst :)"_

UlrikaD
0

Vilken djuraffär har du köpt dem i? Har bara sett taskig mushållning i de djuraffärerna som säljer möss, så jag blir lite nyfiken.

jossehhh
0

Den vit kaggeledstorget i göteborg! Dom har många olika färger, och de flesta mössen har rätt bra temprament, men hantering gör ju mycket också!

Dom har musungar ute i djurrummet, vanliga gallerburar, och runt 6 möss i varje bur. Hur det ser ut bakom där mössen föds upp vet jag dock inte..

UlrikaD
0

Det vet tyvärr jag…

Glad att de fick ett bra hem hos dig!!

jossehhh
0

Jaså? hur bor dom där?

När jag hade prao i sjuan (länge sedan, men ändå) så var jag på amazon zoo i mölndal, och dom hade två dunaburar fulla med möss, kanske en 30-40 st vuxna av olika kön i varje plus bäbisar, och när vi skulle städa fick vi hälla ner alla mössen, i en hink, och efteråt hällde man i dom i burarna igen, så det var ungefär lika många i varje.

Nu tror jag inte han har kvar möss längre, men ändå. Sjukt att mössen kan ha det så dåligt även "ute" i butiken..

jossehhh
0

Lite nya bilder !

jossehhh
0

Idag hittade jag en plastlåda i källaren! Som såg ut att passa jättebra till att ha möss i, så nu prövar jag att ha låda utan lock och så får vi se om dom stannar kvar ;)!

Inte så mycket grejjer än, men kan man plocka grenar ute nu? dom verkar ju så blöta och smutsiga x(

jossehhh
0

En av som nya flyttade direkt in i pringles burken! Hon ligger/sitter där och kollar ut, ibland går hon ut en sväng för att äta, dricka, men sen fort tillbaka!

Jag tycker det är gulligt =D