Är så lycklig...
För tio min sedan fick jag se det jag längtat efter att få va med om! Min sötnos Vattnadals Cocomama som blev Best Pet 1 på utställningen nu senast har blivit mamma. Och det bästa av allt, ungarna ploppade ut mitt framför ögonen på mig, var så spännande så jag glömde räkna ungarna som kom ut… Får göra det ikväll kanske. 

Vad roligt! En enda gång har jag suttit och tittat när ungar föddes. Det var kmin lilla rö silver banded Drottning Divania av Balkad som födde. En hel del år sedan det, kanske var det 97…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

GRATTIS till dig "mormor" Lisa.
Varmt grattis från amaira också. Förstår fullständigt din lycka.

Oj! Nu blir jag avudsjuk…
Hur gick det hela till då? Hur små var de alldeles nyfödda? (De yngsta jag sett har varit ett par dagar.)
De är pyttepyttesmå…du får komma förbi o kika…blir nog nya ungar om ett par dar här. Hur det gick till, jo det gick jättefint! Hon var så duktig o låg o tryckte ut dem utan besvär. Gick riktigt snabbt. Och barnmorskan stod där bak o undersökte så fint. Båda honorna är så trygga och tama så de brydde sig inte alls om att jag kikade, men jag satt helt stilla o var tyst så de inte skulle bli störda. Förvånad över att det var så lite blod o "klet"… Sen efteråt smet hon iväg för att äta….barnmorskan pysslade med ungarna o sen var det dags för deras första måltid.
Va häftigt att se!!

Man kan inte annat än att sitta och le dumt när man föreställer sig det hela… ^_^
Moderkakorna och sånt där då, vem åt det?
OJ, vilken härlig upplevelse!
Grattis!!

Åh vad roligt! Grattis Lisa! 
Ja det lilla som var slickade de på båda två…