Go´morron alla go´vänner!
Morrn da! En ny vecka väntar, visst är det härligt?
Har varit på entomologträff i Nyköping i helgen - OOHH så trevligt och roligt och intressant det varit!
Entomologi betyder läran om insekter. Såna här till exempel, som denna kärrgräshoppa som jag fotade i somras.

Vaknar ni snart, eller…??? 
(misstänker att flera av er varit vakna ganska länge vid det här laget, och kanske till och med ägnar er åt "jobb"
)
Själv inväntar jag tiden att gå. Så apoteket öppnar, för jag ska åka förbi apoteket på hemväg.
Ska från mitt ena hem till mitt andra. Det är en mil emellan. I mitt ena hem är jag skriven och där bor även mina möss, och min son. Detär ett stort hus, ja flera hus faktiskt, som jag äger. I mitt andra hem är Hjärtevän skriven (och ägare) och här tillbringar jag bl.a. varje helg - förutom små musbesök i mitt första hem.
Låter det krångligt?
Det är det inte. Det är glädjefullt.
Här hos Hjärtevän är det nära till "sjön" = Mälaren. Nu när isen lägger sig, sjunger det så härligt utifrån sjön, särskilt när det samtidigt blåser. Som kristall-klockor.
Så var det i gårkväll när vi var ute och gick och njöt av den vackra vinterkvällen.

Nej då inte alls krångligt… utan bara glädjefullt - för jag märker att du är glad av det *ler*
Idag har jag skurat ur frys o kyl… sen ska jag kanske om jag får lust fixa lite med mina naglar….
Har nattfodringen i stallet så jag vet vad jag ska göra ikväll ;)
Jo jag ska ta en promenad… så lång som jag orkar för knät… men det tar ju sin lilla tid ialla fall - går ju så långsamt… men det är skönt, man tänker så bra när man är ute ensam o lullar.
Har dock inte så vacker miljö att promenera i som du verkar ha *ler*

Jag har inte kommit så långt med min dag än. Bara frukost, kläder på, hundfrukost och en megapromenad i skogen med mamma. Raksha och Vidar fick härja lösa i snön, och mammas Fanny lufsade mest bara på. Tyra, lillasysters storpudel (mamma är dagmatte åt henne) fick springa lös nästan 10 min, innan hon fångades in igen. Hon är i en sån där period, att springa efter spår i skogen är skoj,. och då tappar man öronen… Bäst då att busa med Vidar till han tröttnar, och sedan koppla, innan näsan börjar leta spår att försvinna med.
Nu ska jag städa av golven de värsta lagren med hundhår, laga ihop lite lunch, vika en massa tvätt (suck, hata…) sedan äntligen få pyssla med djuren till jag nästan storknar. Får hem en musköpare ikväll oxå, Terato ska kika på mina engelsktypade hanar. Undrar om jag inte fotade dem och lade upp i nån tråd här förut, ska se om jag hittar den! (petar in det, puttade upp tråden, heter Vattnadal säljer, inlägg 8 är de engelska hanarna. Satinerna är till salu, om nu Terato hinner kika in här innan hon åker)
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag har varit i skolan… o kom just hem. Öhmm sen så har jag väl inte gjort så mycke mer xD

Ah jag läste fel…läste kärringgräshoppa och tänkte att ja det var ju ett passande namn. Den ser ju lite ut som en kärring. 
Jag har varit i stallet nästan hela dagen och änligen RIDIT! Isen är borta så jag passade på att ta en lååång ridtur. Solen sken och det blåste knappt, så härligt!