död mus hona
Hejsan!
Tittade precis till mus tjejerna och hittade våran ena tjej död..
hon är fortfarande varm så det var nog inte så länge sedan hon gick bort..:/
Men det konstiga är att hon har något vitt i båda ögonen.. två små runda saker i ögonen(ser riktigt läskigt ut)..
Har aldrig sett något liknande innan på andra möss som har dött.. så därför blev jag lite orolig..:/.. tacksam om någon kunde hjälpa mig till väga
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider

Snälla, respektera att du inte får lov att lägga ut bild på döda möss i ett inlägg.
Såg bilden. Sådär blir ögon ofta då djuret varit död ett tag.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

#2 tyckte inte att musen såg död ut
okey..trodde det var något annat :)
Mvh Caroline
Värme kan också alstras när nedbrytning sätter igång i den döda kroppen. Var hon stel?
//frida

Nej hon va inte stel.. hon blev det efter ca 10min
(har inte begravt henne eftersom det är massa snö ute.. och tittade till om det vita va kvar.. och det är fortfarande kvar..så undrar vart det kan vara)
Tycker bara det är konstigt och försöker hitta något på google .. men har inte hittat något.. :/
Mvh Caroline

Dressan: Spelar ingen roll om du "tyckte" hon såg död ut eller ej. Regeln som gäller är inga foton på döda möss på sajten. Dock tror jag att vi enligt förra diskussionen kom överens om att det var acceptabelt att länka till foto på döda möss.
Men oavsett så är det där typiskt för när en råtta är död, ögonen blir vita i mitten. Inget konstigt eller ovanligt. Och jag skulle tro att det är likadant vad gäller möss.

Okey.. har inte sett det på någon av våra andra möss.. så det va därför jag blev lite orolig..
men tack för hjälpen
Mvh Caroline