Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1488 ggr
annastasia111
0

Mus + vattenskål ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Har ju blivit musägare nu i februari.

Undrar lite om beteendet min ena mus har, vad gäller vatten-skålen, är vanligt & isf varför?

Jämt när jag fyllt på nytt vatten o ställt ner skålen i akvariet, så tar det max 5min sedan börjar hon stoppa i ToaLätt i vattnet… Gärna papper fr boet osv… ?

Nån som vet varför?

Tacksam för svar… //Anna

annastasia111
0

Man ser tillochmed på bilden , längst ner till höger att vattenskålen var fylld med strunt när jag fotade….. =S

LillyB
0

Varför använder du inte vattenflaska? Då hålls vattnet fräschare. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

MP160
0

Möss och andra smådjur verkar vilja gömma sin mat eller täcka över den så att andra inte hittar den typ, så det är kanske nått sånt, att gömma vattnet. Men det är bara gissningar, vet inte säkert

Tallullah
0

Du måste sätta vattenskålen lite høgre i buren…sett den på en tegelsten eller på nåt annat så den kommer upp från bottenläget…jag använder ochså vattenskål och bytar vatten värje dag..

Binajis
0

Jag har använt burklock som vattenskål ända sedan jag började med möss och har alltid haft den på något hustak eller liknande. Men nu har jag en hona som gör precis likadant som din. Har löst det genom att lägga ett lock över en liten del av akvariumet (annars är det öppet), vattenskålen där uppe och en stege upp dit. Zalsa har inte besvärat sig mer men de kommer ju åt att dricka :-)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

annastasia111
0

Tack för alla svar =)

Jag kan inte ha vattenflaska då jag har glasväggar… =S

men jag ska försöka få in ngt som är högre upp så hon kanske slutar =)

Tack.

LillyB
0

#6 Man kan ha vattenflaska trots glasväggar. :) Det har jag haft. Det är bara att ta fram lite ståltråd och pilla ihop en ställning som man sätter flaskan i och sen hänger uppe i kanten/nätet. Bara ett tips, vissa föredrar ju skål ändå. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

sweet-moira
0

ett annat bra sätt att få fast Vattenflaskan är att köpa en liten algmagnet för akvarier o tejpa fast flaskan på ena delen.  =)

enbartmalin
0

Du har hål nät som lock. Det finns vattenflaskor man hänger från taket.

Jag har själv endast akvarium och terrarium till alla mina djur och det går att ha vatten flaskor i alla, ibland krävs lite fantasi, men oftast är det bara till att hänga upp.

Hälsningar Malin

Camillhe
0

Sen finns det en sort med sugproppar som man kan fästa på glaset, bara man  ser till att fästa den så pass högt att dom bara kommer åt pipen så är det också ett alternativ. Vattenskål är inte bra även om man byter vatten varje dag, det kommer ändå i "skit" i vattnet.

SimplyLuck
0

jag har limmat fast sugproppar på mina vattenflaskor ^^ funkar super

// Elin B.

enbartmalin
0

Vattenskålar använder jag endast om djuret/djuren har mani på att gnaga sönder flaskor, då är det sämmre, det är risk att vattnet läcker ut när jag inte är hemma och har koll.

Hälsningar Malin