Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1053 ggr
HextremO
0

Akut adoptivmamma till 6 bebisar

imorse så lämnade kajsa jordelivet och lämnade sina 2 dagar gamla bebisar till ett hemsk öde.

Jag har förskt att få dom att dia min ena råtthona, men det känns riskabelt och spenarna är för stora.

Så därför så är jag letar jag med gråten i halsen en adoptivmamma till dessa 6 små varelser.

Så någon i Örebro - lindesberg - kopparberg - karlskoga - karlstad trakten som har en kull som ev skulle kunna ställa upp?

jag bor själv i hällefors

[Next]
0

Kan du inte ge dem mjölkersättning i liten "spruta" så länge ("sprutan" finns på apoteket) och värma dem så länge. Och samtidigt leta efter adoptivmamma? fast du kanske redan gör det ;)

Lycka till

HextremO
0

jag har en spruta, men den är förstor för dom små för jag provade men det gick inte alls :( och apoteket öppnar inte förns på måndag..

finns det nått annat jag kan göra så länge?

[Next]
0

om du har det på ditt finger, kan de då inte suga det i sig eller slicka?

[Emmla]
0

oj, knepigt men du kanske kan ta en liten pytte bit av något tunt tyg och doppa det i mjöken så att de kan få i sig lite grand, annars vet jag inte

LillyB
0

Jag hittade en liten nyfödd vildmus då jag var liten. Troligen nån katt som tagit den från boet och lämnat den. Blödig som jag är så ordnade jag mjölkersättning och en spruta, sprutan var stor, men det gick ändå. Dom måste inte få in hela pipen i munnen utan det räcker med att man trycker ut lite så det blir som en liten liten droppe längst ut och för den mot munnen. Vätskan åker nästan av sig själv in i musens mun. Var försiktig med att det inte kommer nåt på nosen bara, då kan de andas in det. Denhär ungen jag hade klarade sig inte, den blev väll lämnad alldeles för länge.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

ivanhoe81
0

jag har en kull jast nu, jag bor i årjäng ca 10 mil från karlstad

mina ärfödda natten, morgonen den 18 (alltså 2 dagar sedan)

sweet-moira
0

är kompis med HextemO.

ok bra att veta att det finns nån i närheten iaf.  det här ungarna är oxå födda natt till den 18e.

men med tanke på väder o väglag så kommer vi inte att åka nånstans idag iaf.

får försöka att hålla dem vid liv tillsvidare. =)

// Frida

ivanhoe81
0

oki, ni vet att det bara är att kontakta mig om ni behöver hjälp, jag tar mig iväg till karlstad (man får köra som om man hade äggskal mellan foten och gaspedalen som ska vara helt när man kommer fram)

ivanhoe81
0

kan nog till och med åka hela vägen till hällefors om ni är oroliga för de små liven (även om jag inte är så sugen på att åka så långt i detta snöoväder)

vad ligger närmast hällefors (för det är väl där ni bor) karlstad eller karlskoga??

HextremO
0

Kommer åka och möta ivanhoe81 i karlstad - Hoppas allt kommer gå vägen..

bara snöovädret håller upp tills vi kommer hem igen..

SimplyLuck
0

Lycka till! Hoppas de små klarar sig *håller tummarna*

// Elin B.

ivanhoe81
0

det hoppas jag med att de gör

vi ses i karlstad iallafall

Littlem
0

Håller tummarna för att resan går bra och att det går bra för de små!

HextremO
0

resan dit och tillbaka gick bra, tog "bara" tre timmar.. så nu håller vi tummarn att allt går vägen..

ivanhoe81
0

nu är jag också tillbaka hemma efter 17,7 mil honan nästan slet dem ur näven på mig och bar dem in till de andra ungarna

HextremO
0

#15 vad skönt att allt gick bra, och att honan verkar acceptera sina adoptiv bebisar, du anar inte vad jag är tacksam att du kom och mötte oss.

Du får gärna skriva lite då och då, både här och på sms och berätta hur det går. gärna lägga upp lite bilder..

ivanhoe81
0

det ska jag göra, där ifrån min hona kommer ifrån går honor och hanar ihop, och alla honor tar hand om varandras ungar, så jag visste att det inte skulle bli några problem där

Ceciliaolucifer
0

En solskenshistoria!!! :) Toppen! Önskar er lycka till..

gargamel
0

Underbart! Stor eloge till dig Stefan som räddat de små.

Man blir så glad över att ni alla engagerat er så mkt för att rädda de små. Ska bli roligt att få följa hur det går!

ivanhoe81
0

tackar så mycket, ville ju inte att såpass små ungar bara skulle gå bort pga att mamman gjort det

och jag hade ju en kull som var född samma dag som denna, ska snart gå in i djurrummet för att kolla hur de mår

ivanhoe81
0

har varit och kollat till dem nu, alla lever och har mjölk i magen :)

hon klarar att ta hand om 16 unger verkar det som

ivanhoe81
0

nu har det tyvärr hänt, de överlevde inte dagen

Ratata
0

Vad sorgligt :(

sweet-moira
0

nä vad synd…. :´(

men vi gjorde ett försök iaf

HextremO
0

Det känns riktigt tråkigt att dom inte klara sig :'(

Men dom fick en ärlig chans och vi försökte, Mer kan man inte göra.

R.I.P Kajsa och hennes 6 små bebisar

Ceciliaolucifer
0
jossehhh
0

Vad tråkigt att dom dog.. Men dog alla samtidigt?

ivanhoe81
0

en efter en tror jag, tror att de ev att 12 timmar var för länge utan mjölk i magen så det var nog försent att rädda dem trots att jag såg att någon av dem hade mjölk i magen på morgonen efter att jag hämtat dem