Fin och bra inredning?
Hade tänkt att köpa ett nytt akvarium idag som både var biligt och stort till muslingen, men hittade nya Terrarium i olika storlekar istället (väldigt biligt enligt mig) som jag ska köpa med hem till nästa månad. Tar storleken 1 m x 40/60 (kommer inte ihåg vilket) cm bredd och tror den var något åt 50/60 cm högt. Tycker ni det är lagom stort? :P och undrar också om jag ska ha honor i det senare (inte med hanen då) så undrar jag hur många honor ni skulle rekomendera då i det?. Ellerfall till frågan:
Då jag vill att terrariumet ska se ut som en möbel (alltså som ett landskap) såklart ska det vara roligt för musen också, så undrar jag lite över inredningen. Vilka växer skulle ni rekomendera (han ska kunna klättra i den/dom)? (hade en växt till musen nu men den bet han sönder på 2 dagar och fälde stamen på natten efteråt (vill att den ska hålla något längre)
. Sen kan man ha reptil/orm inredning? och hur tycker ni det ska se ut? jag vill nämligen ha lite tips då jag har lite tråkig fantasi. Gjärna om ni vill vissa bilder på eran inredning till era möss :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Var har du hittat billiga terrarium?
#1 På hornbach utanför backaplan, 836 kr (krona mer eller mindre) för den storleken jag ska köpa ;), för storleken under som är 60 cm lång 600 kr något och den som är 50 cm 450 kr tror jag det var. Tycker det är biligt jämför med ex djuraffär :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Under arrtiklar hittar du "såhär bor våra möss" finns del ett och två. Sen finns en artikel om naturtrogen inredning i buren som är mycket inspirerande!
Även Sarae har bilder på sina terrarium som är underbart fint inredda som jag kan rekommendera att du kikar på…(ursäkta Sarae att jag nämner dej i en tråd)
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#2 Hornbach har jag koll på, de är hittills billigast på nytt. Tänkte ifall du hittat något ÄNNU billigare.