Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1969 ggr
Ellenfyrkant
1

Sele med koppel säljes !

Handgjorda selar !

Jag tillverkar och säljer selar och koppel i ett. Selen och kopplet sitter azzå ihop. Det är en superbra sele som fungerar på såväl möss som hundar och som är mycket svår att krångla sig ur. Fördelen med att selen och kopplet sitter ihop är att du kan använda det på både din hamster och kanin om du så vill, bara du väljer tillräckligt långt snöre. 1 meter koppel ingår alltid i priset. Vill man ha längre koppel kostar det 20:- extra per meter. Färger och material kan köpas in efter önskemål.

Prislista:

Hamster/ råtta/ mus/ gerbil/ degu.. 50:-/ st.
Marsvin/ chinchilla/ liten kanin/ tamiller.. 55:-/ st.
Större kanin.. 60:-/ st.

Mvh Ellenfyrkant

jossehhh
0

bild är bra!

Ellenfyrkant
0

Bild kommer !

Mvh Ellenfyrkant

enbartmalin
0

Att koppla hamster, mus och gerbil anser jag vara högst olämpligt.

Men jag är också nyfiken på bild, man är alltid i behov av extra sele till illern, just för att det är så svårt att få tag i en som är lämplig :)

Hälsningar Malin

Ellenfyrkant
0

#3 Undvik gärna egna åsikter i en anonnstråd.

Mvh Ellenfyrkant

gulzebra
0

#4: Eller, skrivet med andra ord: "Skriv inte nånting som kan få nån att inte köpa sele av mig för jag vill sälja selar och tjäna pengar varesig det är bra för djuren eller inte". Typ.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ellenfyrkant
0

#5 Lägg ner !
Vad gäller mus och gerbil har jag inget att säga då jag inte har så stor erfarenhet av de djuren. Men t.ex. hamster vet jag att man kan ha sele till och jag tycker inte det är olämpligt över huvud taget. Därför undanber jag egna åsikter, då de inte är baserade på fakta.

Mvh Ellenfyrkant

gulzebra
0

Hur vet du att de inte är baserade på fakta?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ellenfyrkant
0

#7 "Anser jag vara högst olämpligt". Något man anser är något man påstår, enligt min mening. Ett påstående är ofta inte faktabaserat och är det nu det brukar det nämnas, orsaken.
Nog diskuterat !

Mvh Ellenfyrkant

Ceciliaolucifer
0

Jag väntar med spänning på bild! Skrattande

gulzebra
0

#8: Så om jag säger "jag anser att möss behöver mat för att överleva" så kan det absolut inte vara faktabaserat för att du inte tycker att det är det när det är en åsikt som jag inte argumenterar för direkt? Samma sak, om än lite långdraget.

Du säger ju dessutom själv att du inte vet om selar är bra eller dåliga för möss. Då är det knappast läge att försöka tysta ner folk när du lika gärna kan lära dig något nytt genom att helt enkelt fråga varför.

Ceciliaolucifer
0

Äsch, låt det här vara en annonstråd som den är!

Starta en ny tråd istället om Selens vara eller ikke vara.

enbartmalin
0

Nej men vet du vad, du ska få låna en mus av mig så kan du prova själv :)

Angående hamster så har jag provat en 8a sele, dom är olämpliga vad du än säger och rent av farliga för djuret. Dock vet jag ju inte vilken sort du syr, så det återstår att se. :)

Allt för mig i denna tråden.

Hälsningar Malin

Muszimba
0

Jag behöver inte sele till någon av mina 2 möss, de kommer tassande på golvet om de skulle ha hamnat där och jag kallar på dem.

Ellenfyrkant
0

#13 Tack för upplysningen  ? Tungan ute

Mvh Ellenfyrkant

Muszimba
0

#14, ville vara lite snäll i mitt inlägg. Dessutom så är det svårt att ha sele på en mus pga storleken. Förstår om folk med hamster, gerbil och andra liknande djur har sele på sina djur, men som sagt väldigt svårt att få på en mus en sele och att den sitter bra. En mus flaxar inte iväg från ägaren som en hamster eller gerbil, har erfarenhet av det med råge.

imsuchadiva
0

Jag vill gärna se bild :)

gulzebra
0

#12: Måste bara fråga, vilken sorts 8-sele menar du, den som korsas över rygg eller bröst? Och hur kommer det sig?

Har själv väldigt dålig koll på det här med selar på så små djur, har helt enkelt aldrig sett vitsen med att ha sele på de när de lika gärna kan rusa runt under en buröverdel eller i en utebur när de väl får komma ut. De enda djur som har sele här hemma är kaniner och råttor och då finns det ju ett syfte med selen liksom…

[veralera]
0

Ja nu ska jag inte heller lägga mig i denna diskutionen eftersom du inte gillar åsikter, men att ha koppel på en chinchilla är ju rent livsfarligt, deras kropp är inte byggd för det och klarar inte av det.

Taget från SCAF:s hemsida ( http://www.chinchilla.se )

_Kan man ha chinchillor i koppel? _
Svar: Nej, det är direkt olämpligt att ha chinchillor i koppel av många anledningar!
Chinchillornas skelett är inte lämpligt för koppel. Ett hastigt ryck i kopplet kan resultera i skadade revben som i värsta fall kan skada lungorna. Chinchillorna kan dessutom ganska enkelt ta sig ur kopplet antingen genom att gnaga på det, eller att slingra sig ur det och då har man en lös chinchilla med allt vad det innebär.
Det finns egentligen inget tillfälle då koppel behövs heller. Utomhus ska de inte vara, se svaret på frågan ovan, och inomhus ska de få vistas fritt i ett "chinchilla-säkrat" rum. Med säkrat rum menas att man plockat bort giftiga växter, sett till att de inte kan hoppa upp på väldigt höga saker och ramla ner, att de inte kan ta sig in i något mindre hål och fastna och att inte fönstren är öppna.

enbartmalin
0

#17 Har två små töser jag brukar passa, en dag kom dom med ett koppel till min hamster, en 8a sele. Går att ha korset både på rygg och mage. Jag lät dom prova bara för att dom köpt det även om jag personligen ansåg det vara onödigt.

Man kan inte spänna in en sele på hamster rätt, om du ska spänna så pass hårt att hamstern inte kan ta sig ur tar du nästan död på den. Dom kan åla sig ur det mesta, dom som har hamstrar vet hur små utrymmen dom kan pressa sig igenom. Så för att selen ska stanna på måste man alltså spänna den hårt, så pass att det är farligt.

För det andra är dessa djur inte gjorda för att gå i koppel, dom får panik av remarna/snörena. Det finns säkert undantag.

Men vill man nu ha ett djur att gå i koppel med så kan man skaffa kanin, råtta, iller, katt eller hund.

Mina personliga åsikter, erfarenheter och lite sunt förnuft.

Hälsningar Malin

gulzebra
0

Ah justja, tänkte inte fullt så långt ^^ Tack för svaret! :)

enbartmalin
0

#20 Nemas problemas. Har man en åsik måste man ju faktiskt kunna förklara varför :)

Hälsningar Malin

Ellenfyrkant
0

Så, nu ser jag gärna inga mer inlägg ang. hur selen bör användas o.s.v. Tar upp så stor del av anonnstråden. Tack.

Mvh Ellenfyrkant

imsuchadiva
0

Jag vill se bild :) om du missade mitt förra inläg i röran ;D

Ellenfyrkant
0

#23 Ska fixa det under dagen tänkte jag. Så räkna med att det dyker upp någon lite senare. Glad

Mvh Ellenfyrkant

CamillaS
0

Vill också se bild. :)

zickan
0

Jag vill fortfarande se bild :-) Själv skickat med mina råttungar gratis sele när de flyttar samt säljer. Lika så sorkland, hulda och kickanw. Även cosmonita sålde en tid.

Kul att se hur du gör dina. Jag har en modell som jag hittade på själv. Samma 8 modell fast andra sätt att göra den på. Tycker det är kul med pyssel. Kul att se hur andra gör.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Camillhe
0

Eftersom sele till mus inte är lämpligt tycker jag du ska annonsera på andra sajter, till djur som har nytta av sele.

zickan
0

Hon har annonserat på alla sajter hon tror selen kan passa och säljas på.  Och på alla trådar ber folk efter bilder men det kommer inga.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jossehhh
0

Hon kanske kan rita en i paint som liknar den eller nått?

Det är nog inte så många som vill köpa något man inte vet hur det ser ut..

Ellenfyrkant
0

Idag har jag tagit en bild. Det har varit lite svårt att komma till skott då jag dels inte bor hemma och inte äger en egen kamera. Så jag hoppas att min syster vill vara snäll att lägga in bilden på datorn idag. Hoppas ni har lite tålamod kvar. Glad

Mvh Ellenfyrkant