Steril mushona?
Hej! Hur vanligt är det att en mus är steril? Min ena hona har gått med två olika hanar i runt tre veckor åt gången, men inga bäbisar kommer det.
Då måste det ju vara något fel på henne? Hanarna har fått bäbisar med andra så dom "funkar".
Skulle jag kunna ha henne som sällskap åt min hane då utan att dom bråkar lika mycket som två killar?
det kan vara så att honan inte är intresserad av dem på just det sättet
hur gammal är honan resp hanarna??
Honan är snart 8 månader och hennes första man var strax över året, den nya är ca 5 månader.
Är inte alla möss intresserade ;O?
jag hade en gerbil hane och gerbil hona som bodde ihop 1 ca 7 månader utan att det kom några ungar, när jag upptäckte att det var 2 olika kön så delade vi på dem (sedan har honan fått ungar vad jag har hört utav de nya ägarna till henne då de ville para henne med en av deras hanar)
8 månader hon är ju inte för gammal för första kullen (gerbiler blir ju sterila vid drygt 1 år om de inte fått ungar tidigare och jag tänkte att det kanske var lika med möss)
jag vet inte varför det inte kommit några ungar
Hmm. riktigt konstigt. Jag tror i alla fall att jag låter henne bo med killen, så kan dom ju hålla varandra sällskap i alla fall..