Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 314 ggr
Astrogirl
0

fotografera med blixt??

hejsan….

dethär med att fotografera möss utan blixt är ju mista sagt knepigt (tycker jag). Det är ju lätt att få skarpa bilder när man använder blixt, men när jag gjorde det blev dom som nästan lite borta efteråt, så det kändes inte bra. (Plus att får man till det utan blixt blir ju ljuset oftast bättre med. ) Eftersom många av bilderna här är tagna med blixt så antar jag att det mycket skarpa ljuset inte skadar deras ögon & gör dom förvirrade, eller?

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"

reverse
0

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara skadligt för dem. Man kan ju själv bli lite småblind för en stund om någon fyrat av en blixt i ögonen på en, men det blir ju inget bestående. =)

//Lina

Digitalis
0

Bättre att stå en bit ifrån och zooma. Jag håller med om att det är svårt att få skarpa bilder utan blixt.

//frida

mandymoo
0

Fast om man vill ha fina närbilder så fungerar ju inte det där med att zooma in lika bra….

amaira
0

Jag fotar ju med blixt, men vet inte om det är särkilt bra eller dåligt för dem. Har läst någonstans att man ska vara försiktig med för starkt ljus till mössen, det kan vara skadligt för dem.

Hur det är med blixt som är mindre än sekundkort har jag ingen aning om, faktiskt. Skulle vara intressant att få veta.

Grodan
0

Faktum är att du kan ha en poäng där Astrogirl! Inte gällande svartögda möss utan rödögda.

Rödögda möss har inget pigment i sin iris och det är därför ögonen är röda, färgen man ser är blodet från kapillärerna. Rödögda djur saknar även pigment längre in i ögat, pigment som normalt absorberar ljus. Så rödögda har inget skydd mot ljus och blir bländade. Med tiden orsakar ljuset att näthinnan förstörs.
Förutom det, så är även förbindelsen mellan ögat och hjärnan onormal, vilket leder till att rödögda djur inte får korrekt information om vad de ser.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Astrogirl
0

hmm, jag hade inte tänkt på det på det sättet, men det är ju klart att det är så.

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"

amaira
0

Glömde säga, att även om jag fotar med blixt, så går det ju inte att fota närbilder med blixt, för då blir allt bara vitt. I alla fall för mig.

Jag fotar med blixt, men zoomar. Och klipper bilden efteråt.

Mr.Nibbles
0

jag testade olika inställningar och då jag använde blist blev det bäst…