Boris Fudge Fox KH?
I Tisdag fick jag hem en hane född 231209.
Jag har nu blivit osäker på både hårlag och färg och behöver nog lite hjälp med det. Jag gissar på Fudge Fox KH men när jag jämnför honom men mina andra möss så ser han lite långhårig ut. Uppfödaren sa att han var långhårig men "inte helt" ….
Han har även några få vita strån på ryggen, feltäckning?
Här kommer några bilder på honom.
På denna bild ser man teckningen och hårlaget ganska bra.
Fudge och sånna färger är jag inte alls bra på, så det lämnar jag till någon annan :P Däremot så är han inte fox, utan blek tan :)
Jasså :) Vad intressant! :D Hoppas att någon annan kan svara då!

Jag tror att han är en choklad, tan, för han ser inte kritvit ut. Långhår, men inte så bra långhår. Prickarna på ryggen är kanske ett rätt obefintligt band, alltstå gissar jag att han är en chocolate tan banded longhair, eftersom vi ska vara internationella.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Visst är det en chocolatemus. Men det jag undrar över: vad är "fudge" för färg?? Har aldrig hört talas om den
. Vad är genetiken? Vet du det?
Är det kanske ett färgnamn du flyttat över till mössen från något annaat djurslag? Råttor t.ex.? Kan ingentingom råttfärger eller deras färggenetik…
Hur som helst, vilken otroligt gullig grabb!!!!!
Helt charmerande!!! Störtsöt!!
#10 Jag såg 'fudge' i en annan tråd här på mus iFokus och tyckte att min kulle såg lika dan ut. Därför gissade jag på det.
Jag säger: Chocolate Tan!
Nougat, Beige, Coffee kan ej vara Tan! c-gens varianter tillåter inte rött att visa sig… Tan på dem blir då Fox.
Anser inte att tre vita hårstrån på ryggen gör en Banded… 
Longhair syns bara på hans långa morrhår. Shorthair har inte så långa hårstrån.
Hihi, jag myntade färgen Fudge på ifokus ;) Betyder det att jag är känd nu? 
#14 "Hihi, jag myntade färgen Fudge på ifokus ;) Betyder det att jag är känd nu?
"
Så fort du beskrivit genetiken bakom

Hur går det med honom? Har han fått något nytt namn eller behåller han sitt gamla namn Tiger?
Det har blivit väldigt lugnt i hans gamla bur nu, inte samma liv och rörelse på hans bröder sedan han flyttade. Lite sorgligt, men jag är glad att du tog hand honom;)
Helt underbart söta bilder på honom=D
#16 Han heter Boris nu 
Ja, jag förstår att det blivit lugnt!
Det går väldigt bra med honom, han får vara ute och uptäcka minst en gång om dagen och han äter foder som jag själv blandat ihop :)
#15 Visst! Non*/St-opp/i*munnen! ;)
Förbaskat näpen liten kille! Jättefina morrhår!
//frida