Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 945 ggr
Charlie2006
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ärligt talat så bytter Kanel färg hela tiden känns det som :P. När han kom hitt var han beige fox nu har han ändrat färg för hmm 3-5? ggn och han är bara typ 4-5 månader. Han har börjat få ljusa ringar runt ögonen och hans färg blir bara mörkare, vad kan det vara för färg han har tror ni? och han har även vit bakom öronen som ni kan se ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Digitalis
0

Det vita bakom öronen har han för att han är fox.

Hm.. färg.. coffee? Tydligen samma färg genotypiskt som beige, men en mörkare nyans.

http://www.thefunmouse.com/varieties/selfcolors.cfm

//frida

Charlie2006
0

#1 Okej ;) Tror dock Coffee är aldeles för ljus för han, kan ringarna runt ögonen finnas i vissa färger?

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

enbartmalin
0

Ja att han är fox har ju varit konstaterat länge, men färgen.. HMmmm

Hälsningar Malin

amaira
0

Jag vill nog kalla honom för coffee. Att det är en "chocolate-färg" är det ju inget tvivel om, och han verkar mörkna mer och mer mot chocolate.

Men fortfarande "ljus" chocolate, blekgenerna finns där. Vilket ju även foxmagen talar om. (fox är ju en tan-mus med magfärgen blekt från röd/gul/beige till vit.)

Coffe är en chocolate-mus nedblekt med extreme dilution-genen. c(e). Det är nougat också, och även vissa beige-varianter. (Beige kan vara andra genotyper också)

Extreme dilutionblekningarna har en tendens att mörkna med åldern, så det stämmer med det du säger.

Han är himla gullig! Kyss

amaira
0

Ljus kring ögonen år kanske bara att han inte har så mycket päls där? En del möss blir så där runt ögonen, om jag nu ser rätt på fotot.

Jag vet ingen musfärg där även speciell färg runt ögonen ingår. (därmed inte sagt att det inte finns)

Charlie2006
0

#4 Tack för förklaringen ;). Får vänta och se vilken färg han blir tillslut, för tror han kommer bli mörkare ;)

#5 Lika mycket päls som han alltid haft där ;)..

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara en till bild för han är min älsklings pojke Glad.

Min hemsida

//Frida