Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 524 ggr
mandymoo
0

Bröllopsplaner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här hemma hos oss nu till våren är följande.

Morakullan´s Jolly Joymus - "Jolly" ska få träffa Pepsan´Bring On The Night "Skruttan" och Rapunzel´s 17 People "Zela" - ja han har redan flirtat in sig hos Zela och hon ser lita lagom rund ut om magen ;)

Jolly blue texel sve typ
Zela blue texel eng typ
Skruttan black texel eng typ

Börjar känna ett strot behov av en egen ny kamera …

mandymoo
0

Även Noddyn Darkcell och Noddyn Vinalia ska få tillfälle att flirta lite med varandra.

Båda black tan, eng typ.

mandymoo
0

Samt även Sanders Blue Sky (blue fox) och Sanders Bluefinn (blue burmese fox) ska få flytta ihop ett tag o vi hoppas på att tycke uppstår.

Båda eng typ

dreamiz
0

#2 Därifrån skulle jag gärna vilja ha en hona!! Älskade deras färger o temperament! (Ja alla har bra temperament men de här foxarna…. åååååhhhhh så vackra.)

maddemusen
0

Ja jag är intresserad! Av tan paret som skall dejta;-)

Nattskjorta
0

Oj oj Jolly, Zela och skruttan såg hur rara ut som helst.. Vilka godingar Glad

mandymoo
0

#5 Jo men inga direkta fotomodeller den dagen *ler*

#3 Vi får hoppas att det blir många många flickor o inte så många pojkar *ler*

Grodan
0

massa härliga musisar på G alltså! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Japp sånna där som man bara tar alla i händerna och bara gosar med *ler* Och som man sen knappt kan skiljas från ;)

Grodan
0

Sanders Blue Sky är den enda som ser riktigt engelsk ut. Är han störst?

mandymoo
0

Nej .. Darkcell är störst men inte så mycket storleksskillnad på dom.

Grodan
0

vikt?

mandymoo
0

Ska jag berätta den dagen jag har fått hem min våg … vilket jag inte fått än….

[mjuue]
0

Va kul det låter MandymooGlad Lycka till! ^^

mandymoo
0

#13 Ja det ska bli kul att se om det blir och vad *ler*…

Benjy
0

guud va söta =P

hah när planeras ungnarna att komma? ;)

mandymoo
0

Ja Zela verkar ha börjat bli runt om magen .. sen får vi se… lite alltefter under våren hoppas jag *ler*

Benjy
0

håhå spännande :D

Är inte så hajj på avel, hur länge har musen ungarna i magen?

mandymoo
0

Dom går dräktiga i ca 21 dagar.

amaira
0

Ni har fina möss, du och Beccie. Noddyn vinalia blev ju BIS 1 i somras. De är snygga, Noddyns black tan.

När köpte du Darkcell? Han är söt, jag gillar hanar jag också.Kyss

Läcker färg på Sanders bluemöss också.

Hurdant temperament har de? Mina Noddyn-avkommor är fina, tama och snälla, men jag tycker de är "nerviga".

Men jag har mina egna idéer om "temperament" - det har vi väl alla Flört.

Nu är det ungefär ett år som jag "har hållt på med möss" (i flertal - fler än två). Det har blivit några stycken Kyss under det år som gått. Och det är många olika temperment som har dykt upp.

Från "Den där handen är en annan mushane - anfall!!", via "tarsan-i-lianerna" till "tryggast i världen", och allt däremellan. Både springiga och icke-springiga. "Skotträdda" (swisch-försvunnen) till kolugna.

Ojämn kvalitet på temperamentet? Förvånad Mmmm Generad.

Men förutom att jag lär mig (och jag är en sån som behöver lära mig via mina misstag, det är på det viset som jag blir klok) får jag också inblick i hur en mus kan bete sig och vara. Och sakta utkristalliserar sig hur jag önskar att en mus ska bete sig och vara.

PS. Att jag inte nämner Morakullans möss bland dina "fina" är att det är så självklart att de är fina och underbara!! DS

mandymoo
0

Provar igen…. 4 gången - hoppas utan error *Ler*

Du är då lite som jag amaira, man vill leta o inhämta information som man omvandlar till egna tankar inne i huvudet - sen kan bara egen erfarenhet göra att man lär sig om man omvandlat det man lärt sig rätt eller fel… o även ett resultat man inte ville ha kan man få mer lärdom av… Vet inte om jag ska skylla på åldern ;) Att jag är så pass gammal att jag numer vet hur jag fungerar när jag lär mig saker *Ler*

Mina finnar är jag jätte nöjd med. Darkcell flyttade med hem i dec, samtidigt som Blue SKy. Darlcell är ca 1 år gammal så det är ingen ung kille….  men så ljuvlig…

Nu har jag kanske bara haft otrolig tur med mina - men jag tycker inte att dom jag har är mer nerviga än några andra jag har…. Kan säga att jag har svensktypade som är både bättre o värre om man tänker på den saken… Men jag ser fram emot bebbisarna o se vad dom blir.

Än har jag ialla fall haft en jäkla tur som fått väldigt trevliga o mysiga möss. Och ännu inte någon som bitit mig av alla våra möss *ler* Är mycket glad över det… för att inte tala om hur glada mina fingrar är… jag har en smärttröskel som är 0 *ler*

Egna ideer ska man ha - man ska ta in erfarenheten o kundkapen från dom som kan o sen omvandla det till vad man sen själv vill.. o tror också att jag bara kan lära genom erfarenhet. Egna misstag kan man också säga *ler*

Nu bara väntar jag med spännig *ler*

vovvemor
0

Jättefina - allihop!Kyss Ser mycket fram emot att få höra vad det blir för resultat av alla de där äktenskapen.Flört

Benjy
0

mandymoo: hah okej hojta om det blir några =)

mandymoo
0

3 av 4 honor är nu klart runda om magen - om det sen är vad jag tycker ;) eller lite mer mat eller förhoppningsvis bebisar om ca 1-2 veckor får vi se *ler*

Benjy
0

vad spännande =)

maddemusen
0

väntar med spänning på tan möss*flinar*

mandymoo
0

Jag väntar också med stor spänning på vad det kommer att bli *Ler*

[mjuue]
0

Skrattande Jaa..